اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آیت‌الله مصباح یزدی در مقابل همه طوفان‌ها ایستاد

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت الله مصباح یزدی یک تنه این ظرفیت را داشت که در مقابل همه طوفان‌ها ایستاد و با قهرمانی و سرافرازی عرصه را با شکست آن‌ها و پیروزی ولایتمداران به سرمنزل مقصود رساند.

آیت‌الله مصباح یزدی در مقابل همه طوفان‌ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در آئین وداع با پیکر مطهر آیت الله مصباح یزدی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: آیت الله مصباح یزدی علامه و مجاهد دوران، قهرمان مقابله با ظلمات، چراغ روشنگر راهیان خدا، آدرس صحیح انقلاب، مبین و مفسر قرآن، فیلسوف افتخارآمیز عصر ما و فخر ما در کنفرانس‌های شرق و غرب دنیا بود.

وی گفت: ایشان عابد و مجاهد، سیاست‌مدار و زاهد، مجتهد و جهادگر، معلم و متعلم بود و از ابتدای تولدش آرم نور قرآن به او داده شده بود و سیر او سیر عرشی بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی انسان وارسته و عنصر شجاعت و فضیلت بود و لحظه‌ای از اجتهاد و جهاد فاصله نگرفت؛ نفس او قدسی و نظر او انسان ساز بود. آیت الله طباطبایی او را سراسر نور عنوان می‌کرد، آیت الله بهجت نظر خاصی به او داشت و رهبر حکیم و گوهرشناس ما این عالم فرزانه را محبوب‌ترین مجاهد و گنجی بی‌بدیل می‌دانست. 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی ذخیره حوزه‌های علمیه بود، تصریح کرد: او مجاهدی مصلحتی نبود، با آبرو و اعتبار خودش از اسلام و انقلاب دفاع کرد و همه حملات و هجمه‌ها را به جان خرید و در راه دفاع از ولایت ائمه و توحید ناب و استمرار حرکت انبیاء و ولایت فقیه سر از پا نمی‌شناخت.

وی در ادامه افزود: او وارسته و راه‌یافته بود، دل‌ها را وصل می‌کرد، او خود انقلاب، خود دین، خود عرفان و حقیقت عشق بود. در عین علامه و مجتهد بودن یک انسان متواضع بود و در ظاهر خاکی بود ولی دلش به خاک آلوده نشد و سیر افلاکی داشت و در حال سلوک و هجرت به سوی خدا بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی مکتب، جریان، راهبر و راهنما بود، بیان کرد: در بحران‌های تهاجم غرب‎گراها و دیگراندیشان، یک تنه این ظرفیت را داشت که در مقابل همه طوفان‌ها ایستاد و با قهرمانی و سرافرازی عرصه را با شکست آن‌ها و پیروزی ولایتمداران به سرمنزل مقصود رساند.

آیت الله صدیقی با اشاره به همزمانی سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تشییع آیت الله مصباح یزدی گفت: این عالم وارسته در روزجمعه پر کشید و در روز سالگرد عروج الهی یک سرباز مجاهد فانی در ولایت قهرمان بی‌بدیل حاج قاسم و همراهانش تشییع شد که این همزمانی اتفاقی نیست. 

وی در ادامه یادآور شد: آیت الله مصباح یزدی سال گذشته در مراسم عمامه‌‍ گذاری در مدرسه امام ازگل که همه ساله در این مدرسه حضور یافته و تاج افتخار را بر سر افسران وضع می‌کردند، فرمودند امسال آخرین حضور من در این مراسم است که ارادت کشان ایشان دلشان ریخت اما به خود آرامش دادیم که شاید به دلایل دیگر نمی‌تواند در این مراسم شرکت کند اما او عارف بود و باغش را نشان داده بودند.

امام جمعه موقت تهران در پایان ایشان را یار اثرگذار رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: همیشه در صحنه انقلاب، جهاد، سیاست و همه عرصه‌ها، عالمانه، مجتهدانه، حکیمانه و فیلسوفانه در میدان بود و بدون کلاه‌خود و لباس حفاظ سینه‌اش را برای تیرهای کینه دشمنان انقلاب آماده کرده بود و هرگز خم به ابرو نیاورد و هیچ وقت با هیچ ننگی همراه نشد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول