اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

از پرداخت کرایه تاکسی تا نان رایگان/ به حساب حاج قاسم + فیلم

نان رایگان در مناطق محروم و پرداخت کرایه تاکسی از جمله برنامه‌های دانش‌آموزان انجمن اسلامی آذربایجان غربی در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم است.

از پرداخت کرایه تاکسی تا نان رایگان/ به حساب حاج قاسم + فیلم

خبرگزاری فارس - گروه تعلیم و تربیت، یک سال از رفتن حاج قاسم می‌گذرد و حالا در سالگرد شهادت سردار دل‌ها، دانش‌آموزان پای کار آمدند تا بگویند که در مسیر او گام بر می‌دارند.

توجه به محرومان، از جمله تأکیدات حاج قاسم بود و حالا بچه‌های انجمن‌ اسلامی، تلاش کردند که نقشی حتی کوچک ایفا کنند.

نان رایگان در مناطق محروم و پرداخت کرایه تاکسی از جمله این اقدامات است؛ کاری که برکات زیادی را هم برای دانش‌آموزان به همراه داشته است.

محسن رضایی مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان غربی درباره اقدامات این انجمن و همراهی دانش‌آموزان در نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی 19 قرارگاه دانش‌آموزی داریم و یک ماه قبل از 13 دی که مصادف با ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود، یک حرکت تبیینی در رابطه با زندگی ایشان آغاز کردیم که به مدد الهی امروز به بهره‌برداری رسیده است. 

وی به طرح «حساب حاج قاسم» اشاره کرد و گفت: این طرح به خوبی مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت؛ همچنین بحث مساوات را در حوزه خواهران و برادران داشتیم و سعی کردیم نذورات جمع‌آوری شده را ساماندهی کنیم و از ریل‌گذاری سنتی خارج شویم، یعنی دیگر پک اقلام مصرفی بین خانواده‌ها توزیع نکردیم بلکه در حوزه برادران کارت‌هایی آماده شد و با پیگیری‌های دانش‌آموزان این کارت‌ها در اختیار نانوایی‌های مناطق محروم قرار گرفت تا خانواده‌های بی‌بضاعت به حساب حاج قاسم، نان تهیه کنند. 

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان غربی اضافه کرد: خواهران انجمنی هم به شکل سراسری، کرایه مسافران در برخی مسیرها را به حساب حاج قاسم پرداخت کرده‌‌اند و از مسافران خواستند فاتحه‌ای نثار شادی روح این سرباز ولایت داشته باشند. 

رضایی گفت: با توجه به بحث کرونا، وضعیت استان زرد شد و مصلاهای‌ شهر بازگشایی شدند که در همین راستا نمایشگاهی به شکل تبیینی از وصیت‌نامه حاج‌ قاسم برگزار کردیم تا دانش‌آموزان بتوانند به صورت مسلط روایت‌گری کنند؛ همچنین گروه سرودی با عنوان رفیق خوشبخت داشتیم که به شکل پلی‌بک و زنده در مراکز عمومی شهرستان میاندوآب و ارومیه برگزار شد. 

وی افزود: وبیناری تحت عنوان دشمن‌شناسی آماده کرده‌ایم؛ همچنین ثبت‌نام جذب خادمان شهدای دانش‌آموزی به نام «خادمان مکتب حاج قاسم» را در دستور کار داریم؛ در کنار این موارد در حال آماده‌سازی مسابقه کتابخوانی با عنوان «من قاسم سلیمانی سرباز ولایت هستم» برای دانش‌ آموزان در نظر گرفته‌ایم که خوشخبتانه این روزها شاهد به ثمر نشستن این فعالیت‌های هستیم. 

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان غربی به مسابقه چهل حدیث اشاره کرد و گفت: سعی کردیم در قالب فرمایشات و وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی، نکاتی از ائمه اطهار(ع) را انتخاب کنیم.

فیلم اقدامات دانش‌آموزان را می‌توانید مشاهده کنید:

ویژه‌نامه مرد میدان را همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خبرگزاری فارس بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول