اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحاد جمهوری‌خواهان علیه نتیجه انتخابات؛ نشانه‌ای از تشکیل «فرقه ترامپ»

یک روزنامه انگلیسی در یادداشتی نوشت، حمایت حدود ۱۴۰ قانون‌گذار آمریکایی از عدم تأیید آرای مجمع گزینندگان، نشانه‌ای از شکل‌گیری «فرقه ترامپ» است.

اتحاد جمهوری‌خواهان علیه نتیجه انتخابات؛ نشانه‌ای از تشکیل «فرقه ترامپ»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «گاردین» در یادداشتی به قلم «ادوارد هلمور» آورده است، حدود ۱۴۰ قانون‌گذار جمهوری‌خواه وفادار به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این هفته قصد دارند علیه شمارش رسمی آرای مجمع گزینندگان و تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، رأی دهند.

در این یادداشت آمده است: «گرچه این تاکتیک برای ممانعت از انتصاب بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا کافی نخواهد بود، اما می‌تواند موجب اختلال در کار کنگره شده، پایگاه ترامپ را تقویت کرده و فضایی مسموم برای همکاری‌های سیاسی با دولت دموکرات بعدی ایجاد کنند».

هلمور می‌نویسد: «دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به شبکه سی‌اِن‌اِن گفته‌اند، انتظار می‌رود حدود ۱۴۰ نماینده هم‌حزبی آن‌ها در جلسه مشترک کنگره در تاریخ ششم ژانویه، علیه رویه تأیید آراء، رأی دهند. به گفته کارشناسان سیاسی، هدف این راهبرد حفظ جایگاه رئیس جمهور در حال ترک [کاخ سفید] به عنوان فردی بهره‌مند از قسمت عمده حزب [جمهوری‌خواه] است».

این یادداشت در ادامه به نقل از «پیتر وینر» معاون رئیس اندیشکده محافظه‌کار «مرکز اخلاقیات و سیاست عمومی» و نویسنده سخنرانی‌های سه رئیس دولت جمهوری‌خواه در آمریکا می‌نویسد، رأی این تعداد نماینده کنگره علیه تأیید آراء «نشانه‌ای ناراحت کننده» است.

هلمور به نقل از این کارشناس آمریکایی می‌نویسد: «این [نشانه] مغایر آزادی‌خواهی، غیر دموکراتیک، مخرب بوده و در حزب جمهوری‌خواه شایع است. این کار فقط اقدامی در راستای اختتامیه دوران ترامپ نیست بلکه مراسم افتتاح عصر پسا ترامپ است. چنین اقدامی تبلیغی برای این مبنا است که پس از رفتن ترامپ، این افراد همچنان خود را مرید ترامپ و بخشی از فرقه او می‌دانند».

این یادداشت به نقل از «هنک شینکوف» می‌نویسد:‌ «[حزب جمهوری‌خواه] هنوز حزب ترامپ است. ممکن است آن‌ها [عدم تأیید آراء] را به عنوان اقدامی برای حفظ بقای خود ببینند و ممکن است حتی به حقیقت کاری که می‌کنند اعتقادی نداشته باشند. چیزی که به آن اعتقاد دارند این است که در انتخابات ۲۰۲۲ پیروز شوند. اگر رئیس جمهوری داشتیم که برای خروج بی سر و صدا [از کاخ سفید] آمادگی داشت، چنین بحث‌هایی نداشتیم».

هلمور در این یادداشت می‌افزاید: «تیم ترامپ تا کنون در دستکم چهل پرونده شکایت انتخاباتی شکست خورده است؛ انتخاباتی که به گفته مسئولان برگزاری آن، سالم‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا بود. روز چهارشنبه "جاش هالی" سناتور ایالت میسوری و متحد ترامپ اعلام کرد به در خلال جلسه مشترک ششم ژانویه، به تأیید آرای الکترال اعتراض خواهد کرد. در همین روز "مارک لوین" دبیر نشریه "بلیز" از هالی حمایت کرده و مدعی شد این ایالت‌های [کلیدی] از قوانین انتخاباتی خودشان تبعیت نکرده‌اند».

در ادامه این یادداشت آمده است، «میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهور‌ی‌خواه سنای آمریکا با این اقدام مخالفت کرده و درخصوص پیامدهای آن هشدار داد. به گفته وینر، مک‌کانل به این دلیل با هالی مخالف است که کنترل او بر مجلس سنا را مورد تهدید قرار می‌دهد. وینر می‌گوید: «اگر آن‌ها علیه کاری که هالی در حال انجام آن است عمل کنند، به پایگاه اصلی حزب جمهوری‌خواه آسیب می‌زنند و اگر با آن موافقت کنند، مشخصاً به برخی جمهوری‌خواهان در ایالت‌های معتدل‌تر ضربه می‌زنند».

هلمور به نقل از «جیم اسلیپر» استاد بازنشسته علوم سیاسی دانشگاه ییل می‌نویسد: «با فرض این‌که نتوانند اکثریت سنا را به دست آورند، از بیستم ژانویه به بعد شاهد حزب جمهوری خواهی خواهیم بود که تلاش خود را افزایش خواهد داد تا مک‌کانل همچنان مقابل هر کاری که دموکرات‌ها امید انجامش را دارند، ایستادگی کند».

این یادداشت در پایان به نقل از اسلیپر می‌افزاید: «هرگونه تلاش برای ممانعت از تأیید آراء، مصداق سرکوب آرای مردم است و بخشی از عملیاتی محسوب می‌شود که مکانیسم‌های رویه انتخاباتی آزاد و دموکراتیک را محدود کند و همچنین "بخشی از یک کودتای فلج کننده است که ترامپ در مسیری که در ذهن معیوبش ساخته، دنبال می‌کند"».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول