اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست برای تعویق دادرسی پرونده قتل «جورج فلوید» به بهانه کرونا

دادستان‌های پرونده رسیدگی به اتهامات چهار افسر پلیس شهر مینیاپولیس که در قتل «جورج فلوید» دست داشتند، با بهانه قرار دادن همه‌گیری کرونا خواستار تاخیر سه ماه جلسه دادگاه شدند.

درخواست برای تعویق دادرسی پرونده قتل «جورج فلوید» به بهانه کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستان‌های پرونده رسیدگی به اتهامات چهار پلیس شهر مینیاپولیس که در قتل «جورج فلوید» در ماه مه دست داشتند، با بهانه قرار دادن همه‌گیری کرونا درخواست کرده‌اند که دادگاه رسیدگی به این پرونده سه ماه به تاخیر بیفتد.

بنار گزارش «استار تریبیون»، آن‌ها درخواست داده‌اند تاریخ شروع محاکمه از هشتم مارس (۱۸ اسفند) به هفتم ژوئن (۱۸ خرداد) تغییر کند با این استدلال که این کار «به طور مناسب بین نیاز برای محافظت از بهداشت عمومی و نیاز به اطمینان از حل سریع این پرونده تعادل برقرار می‌کند».

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، قرار است «درک شووین»، «تو تائو»، «الکساندر کوئنگ» و توماس لین با هم محاکمه شوند. شووین با اتهام قتل درجه دوم و قتل غیرعمد مواجه است و همکاران دیگر او به کمک به قتل و آدمکشی متهم هستند.

«اریک نلسون» وکیل شووین به استار تریبیون گفت قصد ندارد به این اقدام دادستان‌ها اعتراض کند. این در حالی است که «توماس پلانکت» وکیل کوئنگ گفت از استدلال دادستان‌ها گیج شده است.

وی گفت: زمان این درخواست از سوی آن‌ها به نظرم عجیب است. همه‌گیری خیلی وقت است که بوده است.

این چهار افسر پلیس بعد از قتل جورج فلوید در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۲۰ که شووین با فشردن زانویش روی گردن فلوید به مدت نه دقیقه راه نفسش را بست، اخراج شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند.

این اتفاق که از نگاه دوربین‌ها دور نماند و در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، آمریکا را تکان داد و ماه‌ها اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس و نژادپرستی را در پی داشت. اعتراضاتی که در روزهای گذشته بار دیگر در مینیاپولیس بعد از قتل یک شهروند سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس آمریکا در فاصله کمی از محل قتل فلوید از سر گرفته شد.

پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا چهارشنبه شب به وقت آمریکا یه مرد را به ضرب گلوله کشت. این اولین قتل به دست پلیس این شهر بعد از قتل جورج فلوید بود.

«مداریا آرادوندو» رئیس پلیس این شهر در یک کنفرانس خبری مدعی شد اظهارات شاهدان نشان می‌دهد مرد کشته شده بعد از آن که پلیس خودرویش را متوقف کرد، ابتدا به سمت پلیس شلیک کرد. این اتفاق در کمتر از یک مایلی محل قتل جورج فولید رخ داد.

جمعیت ده‌ها نفری شهروندان این شهر در اعتراض به این اقدام پلیس، خارج یک پمپ بنزین نزدیک محل تیراندازی تجمع کردند و بر سر ماموران پلیس فریاد زدند.

از زمان قتل فلوید، کلیپ‌های ویدئویی متفاوتی از خشونت‌های پلیس با سیاهپوستان در شهرها و ایالات متخلف آمریکا منتشر شده که واکنش‌های منفی بسیار زیادی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول