اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

2 کشته و بیش از 10 مجروح در انفجاری انتحاری در سومالی

منابع خبری گزارش دادند که در پی یک انفجار انتحاری در حومه پایتخت سومالی، دو تن کشته و بیش از ده نفر دیگر مجروح شده‌اند.

2 کشته و بیش از 10 مجروح در انفجاری انتحاری در سومالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری، امروز (شنبه)، از وقوع انفجاری انتحاری در حومه موگادیشو، پایتخت سومالی خبر دادند.

شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود در سومالی گزارش داد که حمله‌ای در حومه جنوبی موگادیشو انجام شده است که در پی آن، سه نفر کشته و ده نفر دیگر مجروح شده‌اند.

با این حال، یک منبع امنیتی به خبرگزاری «آناتولی» نوشت که در پی یک انفجار انتحاری در حومه موگادیشو، دو غیرنظامی کشته و یازده تن دیگر مجروح شده‌اند.

این منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص گفت یک شخص خود را در منطقه «لفلولی» منفجر کرده و گزارش‌های اولیه حاکی از آن است، که دو غیرنظامی کشته و یازده تن دیگر مجروح شده‌اند.

این گزارش در حالی است که مقامات سومالی هنوز بیانیه‌ای در خصوص این انفجار منتشر نکرده‌اند.

هیچ گروهی نیز تا این لحظه، مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است؛ با این حال انگشت اتهام به سمت گروه «الشباب» نشانه رفته است که معمولا این انفجارها را برعهده می‌گیرد.

گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده است. الشباب یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات‌های تروریستی بسیاری انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است. دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند؛ اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول