اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

وظیفه دانشگاه‌ها برای معرفی مکتب حاج قاسم/ لزوم هدایت پژوهش‌ها و پایان نامه‌ها به سمت این حوزه

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مکتب شهید سلیمانی به عنوان یک فرصت و ظرفیت در اختیار دانشگاه های ما قرار دارد و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

وظیفه دانشگاه‌ها برای معرفی مکتب حاج قاسم/ لزوم هدایت پژوهش‌ها و پایان نامه‌ها به سمت این حوزه

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی برنامه های پژوهشی- تربیتی و الگوسازی در تربیت جوانان با معیارهای سبک زندگی شهدا به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور روسای دانشکده‌های روانشناسی کشور در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  برگزار شد.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی در این مراسم با اشاره به مسئولیت سنگین اساتید دانشگاه به خصوص اساتید حوزه علوم تربیتی برای معرفی مکتب حاج قاسم گفت:  یکی از کارهایی بنیادینی که می شود کرد شاید سوق دادن پایان نامه ها و پژوهش ها به سمت شناخت سردار سلیمانی و امثال این شهید و معرفی مولفه هایی که از شخصیت ایشان می شود استخراج کرد، باشد و انتظار می رود بتوانیم به این مسئولیت عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست افزود: مکتب شهید سلیمانی به عنوان یک فرصت و ظرفیت در اختیار دانشگاه های ما قرار دارد و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

رستمی ادامه داد: همه جوامع نیاز به قهرمان، اسطوره و الگو برای معرفی و ایجاد انگیزه و  به حرکت وا داشتن برای رسیدن به قله ها دارند و ملت های کهنی مانند ملت ایران در تاریخ خودش اسطوره ها و قهرمان های زیادی را دارند. این در حالی است که گاهی اوقات جوامعی که اسطوره ای ندارند دست به جعل اسطوره می زنند و گاهی هم این اسطوره های جعلی تبدیل به قهرمانان ملت های دیگر هم می شوند. مانند آنچه هالیوود به دنبال آن است.

وی گفت: ما یک قهرمان واقعی داریم که علیرغم شهرت گریزی، و میل به فاصله گرفتن از دیده شدن به یک قهرمان و نمادی تبدیل می شود که نه تنها ملت ایران بلکه مردم کشورهای دیگر هم به ایشان به عنوان یک قهرمان نگاه می کنند.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها اضافه کرد: این مسئله به عنوان یک فرصت در اختیار دانشگاه های ما قرار دارد و اساتید در حوزه های مختلف علوم تربیتی، مشاوره و حوزه های دیگر می توانند نقش فراوانی در معرفی و شناخت این الگو داشته باشند.

حجت الاسلام رستمی، توجه اساتید و دانشگاه ها به الگوهایی مانند سردار سلیمانی در کلاس های درس و معرفی این الگوها را از اقدامات مهم دانست و اظهار داشت: هدایت پژوهش ها و پایان نامه ها به سمت این الگوها برای تولید محتوا، برگزاری جلسات هم اندیشی، ترجمه آثار و .... از اقداماتی است که می‌توان در دانشگاه ها انجام داد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه دانشگاه تریبت معلم است هم باید یک کار ویژه در این حوزه تعریف کند و همه عزیزان هم کمک کنند تا کاری در شان شهیدسلیمانی انجام شود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول