اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اعتبار ۳۰ میلیاردی برای اصلاح جاده چرمشهر ورامین/ پول هست ولی راه و شهرسازی همت نمی‌کند

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین گفت: با وجود اینکه برای بازسازی و اصلاح جاده چرمشهر اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از سوی استانداری و فرمانداری ورامین دیده شده اما هیچ اتفاقی توسط راه و شهرسازی نیافتاده است.

اعتبار ۳۰ میلیاردی برای اصلاح جاده چرمشهر ورامین/ پول هست ولی راه و شهرسازی همت نمی‌کند

محمدحسین مددی مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ورامین، اظهار کرد: شهرک صنعتی سالاریه تقریباً از سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و عملاً از سال ۸۰ به بعد واحدهای صنعتی در شهرک مستقر شدند.

وی گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی سالاریه با ۵۰۲ هزار هکتار وسعت جزو شهرک‌های بزرگ استان تهران بوده و تاکنون با ۴۵۰ قرارداد منعقد شده ۱۵۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و فعال است.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ واحد در شهرک در شُرف نصب ماشین‌آلات هستند که در آینده نزدیک به تولید خواهند رسید، اعلام کرد: با راه‌اندازی این‌ واحدها بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی در سطح شهرک به وجود خواهد آورد و می‌تواند در بحث توسعه منطقه‌ای و شهرستان و اشتغال نقش خوبی ایفا کند تا بیکاری را به حداقل ممکن برسانیم.

مددی اذعان کرد: بسیاری از واحدهایی که الان در حال بهره‌برداری هستند نیازمند نیروی انسانی است که به هر حال در شهرستان ما تقاضایی به آن شکل برای کار نمی‌بینیم و این نشان می‌دهد که صنعت در شهرستان ورامین بیکاری را تقریباً به صفر رسانده و ظرفیت‌ خوبی است که می‌تواند در آینده شهرستان تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار نفر به طور مستقیم و نزدیک به ۵ هزار نفر دیگر به شکل غیرمستقیم در این شهرک مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی سالاریه دارای امکانات بسیار خوب و زیرساخت های مناسبی از جمله آب، برق، گاز و تلفن، شبکه فاضلاب، تصفیه‌خانه صنعتی، دانشگاه، آتش‌نشانی، درمانگاه، بانک و موارد دیگر است همچنین با دارا بودن واحدهای مختلف خدماتی، فناوری در حوزه‌های مختلف که در چند سال اخیر توسعه خوبی پیدا کرده است به واحدهای صنعتی خدمات ارائه می‌شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین با بیان اینکه حدود ۶ پروژه شامل ساختمان فناوری، زیرسازی و آسفات تا دهه فجر راه‌اندازی و افتتاح می‌شود، افزود: یکی از حمایت‌های غیرمالی از صنایع کوچک و متوسط در حوزه شهرک‌های صنعتی ایجاد انکوباتورها یا مراکز خدمات فناوری و کسب و کار است که شهرک‌های صنعتی با ایجاد ساختمان فناوری در شهرک‌های بزرگ این امکان را ایجاد می‌‌کند.

مددی یادآور شد: این ساختمان تقریباً از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرد که آن زمان با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان بود که نیمه تمام ماند و به دلیل افزایش قیمت‌ها در سال گذشته چیزی حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان برای تکمیل این ساختمان هزینه شد که تا الان به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سال جهش تولید است از واحدهای تولیدی به طور همه‌جانبه حمایت می‌کنیم که در حال حاضر مشکلاتی همچون گاز، آب و برق نداریم، اما در آینده با پیش‌بینی که داریم قطعاً در حوزه برق و آب به مشکل خواهیم خورد و انتظار داریم در بحث خط انتقال آب از پساب فاضلاب تهران به دشت ورامین یک تخصیصی به شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه داده شود که در آینده شاهد تعطیلی این واحدها نباشیم و با توجه به اینکه رشد شهرک به سرعت در حال انجام است باید در آینده این مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین اضافه کرد: یکی از مشکلات فعلی شهرک صنعتی سالاریه جاده شهرک صنعتی به شهرستان ورامین است که متأسفانه طی چندین جلسه‌ای که با حضور فرماندار و معاون عمرانی استانداری تهران داشتیم قول مساعدت دادند که اعتبار لازم را برای این جاده اختصاص یابد چرا که جاده از نظر زیرسازی ایراد دارد، انتظار می‌رود مسؤولان راه و شهرسازی به محور پرتردد که نزدیک به ۸ هزار کارگر، پرسنل واحدهای صنعتی و مدیران کارخانه‌ها روزانه دارند از آن تردد می‌کنند، نگاه ویژه داشته باشند.

مددی با بیان اینکه محور ورامین به چرمشهر و سالاریه در شأن تولیدکننده‌ها نیست، افزود: اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان برای اصلاح این جاده از سوی استانداری و فرمانداری ورامین دیده شده است، اما گلایه من از حوزه راه و شهرسازی این است که هیچ اتفاقی نیافتاده و چندین بار هم امام جمعه موقت شهرستان این موضوع را اعلام کردند و اینکه واحدهای صنعتی واقعاً از این موضوع بسیار ناراضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سال جهش تولید این جاده ترمیم و اصلاح شود چرا که به لحظه قرار گرفتن در اتوبان حرم به حرم فوق‌العاده تردد در مسیر افزایش یافته و در آینده قطعاً تردد با افتتاح کمربندی جنوبی تهران بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین در خصوص رفع مشکلات تولیدکنندگان در جلسه ستاد رفع موانع تولید شهرستان ورامین و استان تهران، اظهار کرد: به طور ماهیانه جلسه ستاد رفع موانع تولید شهرستان ورامین حداقل دو بار برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در آنجا مطرح می‌شود و اگر در شهرستان قابل حل باشند انجام خواهد شد و اگر در خارج از شهرستان قابل حل باشند به جلسه ستاد رفع موانع تولید استان تهران ارجاع داده خواهد شد.

مددی درخصوص توسعه شهرک و دعوت از تولیدکنندگان برای ورود به این شهرک، گفت: شهرک صنعتی سالاریه در حال حاضر۵۰ تا ۶۰ سرمایه‌گذار جدید دارد که بیایند و مجوزات لازم را برای احداث کارخانه اخذ کنند، اما مشکل کار قانونی به نام هوای پاک و بحث خارج از شعاع بودن شهرک صنعتی است و واحدهایی که جواز تأسیس جدید می‌گیرند و در سر فصل‌های امور محیط زیست جزء صنایع آلاینده هستند باید خارج از شهر بروند.

وی افزود: شهرک صنعتی سالاریه در سال ۸۸ مصوبه‌ای را از طرف هیأت دولت مبنی بر اینکه ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی می‌تواند از شعاع ۱۲۰ کیلومتری مستثنی شود که نشد و این ۱۰۰ هکتار پر شد.

مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین عنوان کرد: در ۴ سال گذشته بارها این موضوع را از طریق وزارتخانه و نهادهای مختلف به هیأت دولت ارجاع دادیم که شهرک صنعتی سالاریه با توجه به اینکه بار آلودگی آن به سمت شهر تهران نیست و می‌تواند مشکلاتی را از مشکلات ترافیکی و بار آلودگی تهران کم کند بیایند و به طور صددرصد شهرک سالاریه را به خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری ببرند که اگر این اتفاق بیافتد این شهرک ظرف مدت ۲ سال به طور کامل زمین‌هایش واگذار می‌شود و هم اشتغال و هم جذب سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه تولید اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول