اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آمریکا پیام نظامی جدیدی از سپاه دریافت کرده است؟!/ پشت پرده فرار ناو هواپیمابر «نیمیتز» از خلیج فارس چیست؟

در ظاهر اعلام خارج کردن ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» که به لحاظ نظامی قدرت تهاجمی مناسبی به ارتش تروریستی آمریکا می دهد، یک پیام متناقض در جهت بازدارندگی ایران از انتقام سخت، محسوب می‌شود ولی چرا اینکار صورت گرفته است؟!

آمریکا پیام نظامی جدیدی از سپاه دریافت کرده است؟!/ پشت پرده فرار ناو هواپیمابر «نیمیتز» از خلیج فارس چیست؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی جهان تیغی در جهان‌نیوز نوشت: پس از چند هفته آرایش‌های نظامی تهاجمی آمریکا در خلیج فارس، پنتاگون یکی از ابزارهای اصلی تهاجمی خود یعنی ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» را به خارج از خلیج فارس فرستاد. در این میان، آمریکا هنوز وضعیت آرایش نظامی کلی خود را به هم نریخته و همچنان بمب افکن های بی ۵۲ و زیردریایی های خود را که هردو قابلیت تحرکات هسته ای را دارند، در منطقه نگه داشته است. در ظاهر اعلام خارج کردن ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» که به لحاظ نظامی قدرت تهاجمی مناسبی به ارتش تروریستی آمریکا می دهد، یک پیام متناقض در جهت بازدارندگی ایران از انتقام سخت، محسوب می‌شود ولی چرا اینکار صورت گرفته است؟!

الف: خارج کردن ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» در شرایطی که آمریکایی‌ها پیش از این مدعی بودند که ایران ممکن است در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دست به یک عملیات انتقامی بر علیه آنها بزند و به همین دلیل برای بازدارندگی ایران این ناو باید در منطقه حضور داشته باشد، به معنای آن است که آنها حضور این ناو را یا دیگر بازدارنده نمی‌دانند و یا مهمتر از آن نگران هستند که این ناو در شرایط جنگی توسط سپاه از بین برود. به معنای دیگر آمریکایی‌ها به خوبی باور دارند که در صورت جنگ در منطقه، منهدم کردم ناوهای آن توسط سپاه یک امر محتمل و قابل تحقق است.

ب: در شرایط حساس و افزایش کم سابقه تقابلی که این روزها میان آمریکا و ایران در حال رخ دادن هست، محاسبات دو طرف برای یکدیگر در حال به روز شدن نیز است. این روزهای حساس بالاخره خواهد گذشت، ولی از رفتار این روزهای آمریکا می‌توان قضاوت‌های مهم  داشت و محاسبات جالبی را به دست آورد. تنها در یک مورد، چندی قبل در نخستین روز از برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم۹، نیروی دریایی سپاه اقدام به استفاده از مدل ناوهواپیمابر نیمیتز آمریکا به عنوان هدف، کرد و آن را با شلیک موشک‌های متعدد مورد اصابت قرار داد و سپس، نیروهای ویژه دریایی سپاه، با اجرای عملیات هلی‌برن، وارد ناو شده و آن را به طور کامل تسخیر کردند.
در آن رزمایش، سپاه پاسدران نشان داد که می‌تواند در شرایطی آسان در حدود بیست دقیقه حداقل ۴۰۰ راکت ۱۰۷ میلیمتری، نزدیک به ۱۲ موشک کروز ضدکشتی نصر و تعدادی موشک بالستیک خلیج فارس و فاتح به سوی هدف مورد نظر شلیک کند. بر اساس برآوردهای منتشر شده در کمتر از بیست دقیقه بعد از اصابت تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک، کروز و راکت به ناو، ناوهواپیمابر آمریکایی دیگر قادر به عملیات و حتی طی مسیر معمولی به علت آتش سوزی و انفجار بخش‌های دیگر ناو از جمله جنگنده‌ها، مخازن سوخت و یا حتی مهمات‌ داخل ناو در دریا نخواهد بود.  همچنین در صورت عملیات مدکور حداقل ۲ هزار نفر از ۴ هزار یا ۶ هزار نفر پرسنل مستقر در ناو در همان دقایق اولیه کشته خواهند شد. به نظر می رسد که پیام آن رزمایش را آمریکایی ها به خوبی دریافت کردند و این روزها نیز آن پیام مجددا به یادشان افتاده و یا به یادشان آورده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول