اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سازش با آمریکا به کشور ضربه می‌زند/ استکبارستیزی نشانه بلند گفتمان انقلاب اسلامی

یک استاد دانشگاه گفت: هر زمانی که به ندای مقام معظم رهبری به موقع جواب داده شد 9 دی و حماسه خلق می‌شود، امام امت همواره تاکید دارند آمریکا شیطان بزرگ است، باید بدانیم سازش با آمریکا به کشور ضربه می‌زند.

سازش با آمریکا به کشور ضربه می‌زند/ استکبارستیزی نشانه بلند گفتمان انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مصیب عباسی ظهر امروز در گفت‌وگوی تحلیلی تبیینی با موضوع بصیرت، ملت حسینی، مکتب شهید سلیمانی در گرگان اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری بارها می‌فرمایند دشمن قابل اعتماد نیست اما برخی در کشور همچنان اصرار مذاکره با آمریکا را دارند، هر زمانی که به ندای مقام معظم رهبری به موقع جواب داده شد ۹ دی و حماسه خلق می‌شود، امام امت همواره تاکید دارند آمریکا شیطان بزرگ است، باید بدانیم سازش با آمریکا به کشور ضربه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی وقایع مهمی در دی‌ماه ثبت شده است، تصریح کرد: یکی از وقایع تاریخی استیصال بر هیمنه و بدنه ارکان حکومت پهلوی بود که عزم انقلابی ملت از آینده‌بینی امام سبب شد تا انقلاب اسلامی ایران به وقوع بپیوندد، ۱۷ دی در تاریخ پهلوی روز تجدید زن ایرانی با ممنوع کردن حجاب نامگذاری شد و ۹ دی ۱۳۸۸ نیز خروش ملت علیه فتنه‌گران بود که مردم تائید همه جانبه، آگاهانه و عاشقانه گفتمان انقلاب اسلامی را را رقم زدند.

* هر فتنه و توطئه‌ای که در جامعه اسلامی بروز کند با بصیرت مردم خنثی می‌شود

این استاد دانشگاه بیان کرد: اگر همه تاریخ اسلام را ورق بزنیم پرمعناترین حضور مردم را می‌بینیم، هر فتنه و توطئه‌ای که در جامعه اسلامی بروز کند با بصیرت مردم خنثی می‌شود.

عباسی یکی از مطالبات مردم در حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ مجازات سران فتنه بود، افزود: رافت انقلاب اسلامی باعث شد که سران فتنه حصر شوند.

وی با اشاره به پرورش انسان‌های بزرگ در مکتب انقلاب اسلامی گفت: در مکتب انقلاب اسلامی بزرگانی همچون امام راحل، مقام معظم رهبری، آیت‌الله فقید مصباح‌یزدی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهید بهشتی و ... پرورش یافتند که هر کدام خدمات بزرگی در کارنامه انقلاب اسلامی دارند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین اسلام مدل‌سازی و نظام‌سازی می‌کند، بیان کرد: تداوم‌دهنده مکتب حسینی، مکتب امام خمینی (ره)، مکتب سلیمانی است که یک گفتمان بیدارکننده است و انشاءالله رهروان این مکتب ادامه‌دهنده آن باشند.

* شهید سلیمانی هیچ‌گاه از مسیر خودسازی فاصله نگرفت/ مقاومت در مکتب ولایت باید عالمانه، هوشمندانه و غایت‌مندانه باشد

عباسی گفت: شکل تربیتی شهید سلیمانی از دوره کودکی تا شهادت قابل مطالعه است، انسان‌های بزرگ قطار مسیر تربیتی درستی داشتند در غیر این‌صورت به این درجه از تاثیرگذاری، محبوبیت و جهانی شدن نمی‌رسیدند.

وی با اشاره به ذوب شدن شهید سلیمانی در مکتب اسلام، ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی خودسازی است این شهید هیچ‌گاه از مسیر خودسازی فاصله نگرفت و در مسوولیت‌های مختلف منشاء خیر و برکت بود.

این استاد دانشگاه گفت: در مهندسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مقاومت لازم است اما منابع و مصالح آن باید چه باشد که با تکانه‌های ملی و جهانی فرو نریزد.

عباسی ادامه داد: دشمن در حال تهاجم است و مومنان راست قامت هستند، انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را بنا کرد مقاومت در مکتب ولایت باید عالمانه، هوشمندانه و غایت‌مندانه باشد.

* تحریف انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند/ شهید سلیمانی یک عینیت تمام عیار انقلاب اسلامی است و ماموریت داریم این عینیت را برای آیندگان منعکس کنیم

وی گفت: مقاومت فقط در شلیک کردن و دفاع کردن نیست گاهی قلم و زبان گویا می‌تواند انقلاب اسلامی را در دنیا به درستی تبیین کند.

عباسی استکبارستیزی را شاخصه مکتب اسلامی برشمرد و افزود: استکبارستیزی نشانه بلند گفتمان انقلاب اسلامی است طوری حرف نزنیم و قانونی تصویب نکنیم که به روحیه استکبارستیزی خدشه وارد شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه تحریف انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، گفت: شهید سلیمانی یک عینیت تمام عیار انقلاب اسلامی است و ما ماموریت داریم این عینیت را برای آیندگان منعکس کنیم، رفتار و کردار شهید سلیمانی را تجلی دهیم تا نسل آینده موج مکتب سلیمانی را پراشتیاق ببیند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول