اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دوران پیشتازی اقتصادی هالیوود به پایان رسید/ فیلمسازی چین جایگاه نخست فروش جهان را تصاحب کرد

طی سال گذشته درآمد صنعت فیلمسازی و سینماها در چین از هالیوود پیشی گرفت و پیش‌بینی می‌شود از این پس چینی‌ها جایگاه نخست را در دستان خود نگه دارند.

دوران پیشتازی اقتصادی هالیوود به پایان رسید/ فیلمسازی چین جایگاه نخست فروش جهان را تصاحب کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، در حالی که صنعت فیلمسازی در جهان اوضاع خوبی را در سال 2020 تجربه نکرد اما این سال برای هالیوود از چند جهت دردآور بود.

در حالی فیلمسازان آمریکایی به خاطر کرونا با اعمال محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست دادند که حالا خبر می‌رسد میزان فروش فیلم‌ها در چین از صنعت فیلمسازی آمریکا سبقت گرفته و حالا طرف‌های چینی هستند که جایگاه نخست صنعت سینمای جهان را از آن خود کرده‌اند.

البته این روند فقط به خاطر کرونا نبوده و حتی پیش از جدی شدن شیوع کرونا نیز چینی‌ها سبقت از آمریکایی‌ها را شروع کرده بودند.

بنا به گزارش روزنامه سوث چاینامورنینگ پست به طور کلی طی سال 2020، بالغ بر 3.06 میلیارد دلار در چین بلیت سینما فروخته شده است. اگر چه صنعت سینمای این کشور از آسیب کرونا در امان نمانده و این دولت چین بود که نخستین دور قرنطینه‌های سنگین را برای کنترل کرونا اعمال کرد اما آسیبی که به چینی‌ها وارد شد، خیلی کمتر از آمریکایی‌ها بود.

مؤسسه کامسکور مدعی شده که میزان فروش بلیت سینما در آمریکا نسبت به سال 2019 در سال 2020، بالغ بر 80 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در 40 سال گذشته رسیده است. در واقع در سالی که گذشت تنها 2.3 میلیارد دلار بلیت سینما در آمریکا فروخته شده است.

این فاصله 700 میلیون دلاری با فروش بلیت در چین باعث شد تا برای نخستین بار چینی‌ها جایگاه بزرگترین صنعت سینمایی در جهان را از آن خود کنند.

جوزف تونگ‌تانگ، مدیر مؤسسه مورتن هنگ‌کنگ می‌گوید: با توجه به جمعیت بالای چین این کشور می‌تواند از این پس به طور دائم جایگاه نخست را حفظ کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول