اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

قصه پررمز و راز یک مسجد در مستند راه‌یافته به عمار/ «ماح» الگو ارائه می‌دهد

کارگردان مستند «ماح» گفت: هدف از تولید این مستند ارائه یک الگو برای فرهنگی‌هاست.

قصه پررمز و راز یک مسجد در مستند راه‌یافته به عمار/ «ماح» الگو ارائه می‌دهد

«سید عباس طهماسبی» کارگردان مستند «ماح» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: مسجد گواهیان سوژه اصلی کار ما است و در این کار داستان چند نوجوان بسیجی بعد از پایان جنگ را روایت می کنیم که در جهرم پایگاه بسیج راه انداختند. اینها سی سال فعالیت کردند  و کارهای جالبی انجام  دادند.

 

وی ادامه داد:یکی از این بچه ها اولین فردی است که گروه راهیان نور را به مناطق جنوب می برد و الان ۵۰۰ جوان را جذب مسجد کرده و در زمینه اشتغال و کارهای فرهنگی فعالیت دارد.

این کارگردان همچنین درباره نامگذاری اسم این مسجد گفت: اسم مستند، مخفف مسجد امام حسین (ع) است. همان مسجدی که این فرد ساخته و در محله شان نیز به همین اسم معروف است. 

وی درباره هدف از ساخت این مستند گفت: هدف ما ارائه یک الگو بود. اگر فرهنگی ها به این منطقه بیایند و از نزدیک با فعالیت های بچه های مسجد آشنا شوند خیلی خوب و آموزنده است و چنین کارهایی فرهنگ سازی می شود.

 

وی همچنین افزود: این افراد تا همین جا هم که آمدند مشکل بودجه داشتند. اما با تلاش و برنامه ریزی کارشان را پیش بردند و نتیجه هم گرفتند و در خیلی جاها دیده شدند.

وی ادامه داد: برای تولید این مستند ۶ ماه کار تحقیقی مان به طول انجامید و درباره پیشینه شکل گیری مسجد تحقیق کردیم و پیدا کردن عکس های ۳۰ سال پیش از مسجدها و فیلم های قدیمی های مسجد کار ساده ای نبود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول