اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

۹دی و تشییع میلیونی شهیدسلیمانی نشانه پیشرفتگی و شکوفایی رابطه امامت ـ امت است

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: ۹دی و شهید سلیمانی و تشییع چند ده میلیونی ایشان از علامت‌های پیشرفتگی و شکوفایی در رابطه امامت ـ امت و تربیت یافتگی انسان هایی در مقیاس جهانی در ایران اسلامی است.

۹دی و تشییع میلیونی شهیدسلیمانی نشانه پیشرفتگی و شکوفایی رابطه امامت ـ امت است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رئیس بسیج اساتید کشور و عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در وبینار تخصصی با «حجت های موجه ۹دی و سلیمانی ؛ مهارت های ایرانی ـ اسلامی در پیشرفت  فردا» در جمع استادان دانشگاههای سیستان و بلوچستان گفت: براساس بیان حکیمانه منسوب به امیر المومنین علی(ع)  انسان صرفا یک جرم کوچک نیست بلکه دارای ظرفیت وجودی بزرگتر از عالم مادی است این ظرفیت بصورت فطری نیز در درون انسان به ودیعه گذارده شده است چنین انسانی نمی تواند در حصار جغرافیا و نژاد و زبان و فرقه ای خاص گرفتار شود این راهبرد توحیدی اسلام است که دین منطبق با فطرت است. 

زارعی با یادآوری  خصیصه های فراطبقاتی بودن و فرا نژادی بودن انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب فطرت گرای ایرانیان به قول امام خمینی (ره) ، انقلابی فراتر از ساخت ها و ساختارگرایی ها  و انفجار نور بود بنابراین  بی توجهی حاج قاسم سلیمانی به نژادها و تعصبات کورفرقه ای و هم زمان،  مجاهدتش برای مراقبت از کودکان، زنان و مردان و تمامی اقوام در عملیات ها بخاطر این مبانی نظری و عمل به  ویژگی های  درونی انقلاب در میل به خوبی ها و عشق بدون مرز به انسان ها و دفاع از حقیقت و مقابله با ظلم بوده است.

وی افزود: توجه به شرعیات و اخلاق در عملیات ها و تاکید بر حقوق مردم در میانه درگیری های پیچیده و چند لایه  و پرمخاطره ی چریکی نشان می دهد که در دکترین امنیتی جدیدی که  حاج قاسم موسس و نظریه پرداز آن بود جایگاه کرامت انسان و تبلور ارزش ها و شکستن محاصره های نظامی بصورت یکپارچه مد نظر بود.

زارعی در پایان گفت: ۹ دی و شهید سلیمانی و تشییع چند ده میلیونی ایشان از علامت های پیشرفتگی و شکوفایی در  رابطه امامت ـ امت و  تربیت یافتگی انسان هایی در مقیاس جهانی در ایران اسلامی  است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول