اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| تظاهرات خشونت‌بار حامیان ترامپ علیه محدودیت‌های کرونایی

گروهی از طرفداران ترامپ در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در مرکز ایالات «اورگن» تظاهرات برپا کردند و در نهایت با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

فیلم| تظاهرات خشونت‌بار حامیان ترامپ علیه محدودیت‌های کرونایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، روزهای پایانی خود را طی می‌کند، هواداران وی همچنان به مناسبت‌های مختلف به تظاهرات‌های خود ادامه می‌دهند.

کلیپ‌های ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، گروهی از هواداران رئیس‌جمهور آمریکا را در «سلم» مرکز ایالت «اورگن» نشان می‌دهد که روز گذشته (جمعه) در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تجمع برگزار کردند.

گروهی از سازمان‌دهندگان اعتراضات اورگن از معترضان آمریکایی درخواست کرده‌ بودند که ماسک های خود را در تجمع مقابل کنگره ایالتی از صورت بردارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان آمریکایی متشکل از گروههای راست‌گرا از جمله «زنان حامی ترامپ در اورگن»، «پراود بویز» (پسران مغرور) و دیگر طرفداران ترامپ در اعتراض به قوانین فرماندار این ایالت برای محدود کردن کسب و کارها به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مقابل ساختمان کنگره ایالتی تظاهرات برپا کردند و خواستار بازگشایی کسب و کارها شدند.

با اینحال، «کیت براون» فرماندار اورگن به شهروندان این ایالت هشدار داده است که در صورت امتناع از پایبندی به محدودیت‌های کرونایی، با جریمه‌های سنگین روبرو خواهند بود.

عصر روز گذشته اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی در پایتخت اورگن آغاز شد و این تظاهرات تا شب گذشته به وقت محلی ادامه داشت و گرچه در ابتدا به صورت آرام برگزار شد، سپس به خشونت کشیده شد.

برخی تصاویر ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی، نیروهای پلیس اورگن را در حال شلیک گاز فلفل به سمت جمعیت معترضان نشان می‌دهد.

 

 

 

از طرف دیگر معترضان نیز شعارهایی در حمایت از ترامپ و علیه فرماندار اورگن سردادند و همچنین ضمن آنکه نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را غیرقانونی اعلام کردند، از فرماندار ایالت خود خواستند تا هرچه سریعتر محدودیت‌های کرونایی را لغو کند.

پلیس سلم با تداوم اعتراضات، اعلام کرد که تجمع معترضان «غیرقانونی» است و معترضان نیز در پاسخ نیروهای پلیس را «بزدل» توصیف کردند.

 

 

 

محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از ایالات آمریکایی در حالی ادامه دارد که طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۰ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۶۸ نفر از مردم آمریکا به کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۳۴۷ هزار و ۸۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اوایل دی ماه نیز، گروهی از معترضان آمریکایی در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا کردند که به خشونت کشیده شد و گروهی به سمت ساختمان کنگره ایالتی «اورگن» حمله‌ور شدند و در جریان آن چهار نفر از معترضان بازداشت شدند. (جزئیات بیشتر)

این اولین بار نیست که معترضان آمریکایی که اکثر آنها از طرفداران ترامپ هستند، علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا تظاهرات برپا می‌کنند و پیش از این نیز در ایالات میشیگان، اوهایو، کارولینای شمالی، مینه‌سوتا، یوتا، ویرجینیا، کنتاکیف ویسکانسین، مریلند، آیداهو، ایندیانا، تگزاس، آریزونا، کلرادو، مونتانا، واشنگتن، نیوهمپشایر و پنسیلوانیا اعتراضات گسترده‌ای علیه محدودیت‌های کرونایی برگزار شده بود که اکثر سازماندهندگان این اعتراضات، فعالان محافظه‌کار، طرفداران ترامپ و حامیان حق حمل اسلحه بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول