اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نام آیت‌الله مصباح در صحیفه مجاهدان خدا‌ترس جاودانه شد

نماینده ولی‌فقیه در سوریه در پیامی ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «ایشان عمری را غیرتمندانه به پاسداری از سنگرهای عقیده پرداخت».

نام آیت‌الله مصباح در صحیفه مجاهدان خدا‌ترس جاودانه شد

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید صفارهرندی، نماینده ولی‌فقیه در سوریه در پی ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، عمار رهبر معظم انقلاب پیام تسلیتی صادر کرد. که متن این پیام به شرح ذیل است:

*... یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ* (مجادله/۱۱)

ارتحال عالم مجاهد، حکیم متأله و فقیه عارف حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه اسلامی و انقلابی ماست. ایشان عمری را غیرتمندانه به پاسداری از سنگرهای عقیده پرداخت و در پرتو شناخت ژرف و جامع از علوم الهی، تهاجمات رهزنان عرصه اندیشه و باور اسلامی را هوشمندانه رصد می‌کرد و در برابر آنان با صلابت موضع می‌گرفت. آن عالم سترگ با تربیت شاگردانی مؤمن و کارآمد باقیات الصالحاتی از خود بر جای گذاشت که برکات آن در نهادهای علمی قابل مشاهده است.

فروتنی مثال زدنی آن روح بزرگ در کنار اندوخته‌های گران‌بهای علوم آل محمد علیهم السلام از او أسوه و قدوه‌ای برای حوزه‌های علمیه ساخت. آن دانشمند انقلابی از دشمنی و ستیزه‌جویی منحرفان در امان نبود و چهره‌ی تابناک او همواره آماج تخریب و هجمه روشنفکرنمایان مستبد و خودخواه قرار داشت.

آنان که با تیغ حقد و کینه‌توزی، در پی حذف صفحات درخشان زندگی سیاسی آن رادمرد در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی هستند، همان مبارزان پشیمانی‌اند که به آرمان‌های امام خمینی قدس الله سره الشریف پشت کرده‌اند و اندیشه‌های امام راحل را با بی‌شرمی، شایسته سپردن به موزه‎ها می‌پندراند!

سلام خدا بر آن مجاهد ربانی که حیاتش صفحات زرینی بر دفتر پر افتخار حوزه‌های مقدس علمی شیعه پدید آورد و نامش در صحیفه مجاهدان خدا‌ترس جاودانه شد.

اینجانب این مصیبت جانکاه را به پیشگاه ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نائب برحقش حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ادام الله ظله العالی و حوزه‌های علمیه و بازماندگان آن استاد عظیم القدر، خصوصا به فرزندان دانشمندشان تسلیت عرض می‌کنم و رضوان و رحمت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.

حمید صفّار هرندی
نماینده مقام معظم رهبری در سوریه
۱۸ جمادی الاولی ۱۴۴۲ برابر با ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۹

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول