اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

روایت سردار شریف از پاسخ حاج قاسم به سوالش درباره شکست داعش

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: سه ماه قبل از شهادت حاج‌قاسم از ایشان سؤال کردم که چه شد با این همه عِده و عُده و پشتیبانی، داعش شکست خورد؟ تاملی کرد و جمله‌ای فرمود که فکر می‌کنم پایه همه عزت‌ها این نوع نگاه است.

روایت سردار شریف از پاسخ حاج قاسم به سوالش درباره شکست داعش

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار رمضان شریف در ویژه برنامه نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی به همت پایگاه بسیج شهید وجدانی شهرک هوانیروز کرمان برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کرونایی بر همه مراسمات از جمله مراسم سالگرد حاج‌قاسم سایه افکند و آنطوری که آمادگی در مردم بود و شرایطی که وجود داشت خیلی متفاوت‌تر از این بود هم در تهران و کل کشور و به ویژه در کرمان، اما با همین جمع‌های محدود و با میدان رسانه‌ها و فضای مجازی واقعا غوغایی برپاست و چیزی کمتر از حضور میلیونی مراسم تشییع سال گذشته در فضای رسانه‌ای و مجازی شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی محبوب بود، اظهار کرد: با وجود سردار سلیمانی و امثال ایشان و همرزمان ایشان در دوران دفاع مقدس اعم از ارتشی و سپاهی و ...، نیروهای مسلح خانواده واحد تحت امر حضرت آقا هستند و مردم برای نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و بعد از آن ارزش و احترام قائل بودند و هستند و آنها را از خودشان می‌دانند و این افتخار بزرگی است.

سردار شریف با تأکید بر اینکه حاج‌قاسم عزت ویژه‌ای به همه مردم ایران و امت اسلامی و نیروهای مسلح در کشور ما داد، افزود: یک فرمانده دلاوری از جمهوری اسلامی میدان‌دار رزمی می‌شود که روس‌ها با آنها همه قدرت نظامی، ژنرال‌های سوریه، جبهه مقاومت عراق و همه فرماندهان عالی رتبه اروپایی و قدرت‌های بزرگ به فهم و دانش، تدبیر و اشراف اطلاعاتی و انسجام و هماهنگی مجموعه قدرتمند نیروهای مسلح پی بردند.

دفاع مقدس پایه همه خوبی‌ها و عظمت‌های کشور است

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: همه این هیاهوها و راه‌اندازی داعش و تلاش برای ایجاد شکاف در جبهه مقاومت به جمهوری اسلامی بر می‌گشت برای ایجاد ناامنی، تخریب و تصرف کشور و کانون توجه آنها به هم ریختن اقتدار و عزت جمهوری اسلامی بود.

سردار شریف ادامه داد: داعش تا چند کیلومتری پیش آمد و مبنای آنها تصرف بخش‌هایی از ایران و ایجاد وحشت و کشتار و شرایطی که در موصل و شهرهای سوریه پیش آوردند با تمام وقاحت و شقاوتی که داشتند بود واگر به کانون شیعه می‌رسیدند میزان جنایت آنها ده‌ها برابر بود.

وی گفت: اینجاست که ارزش کار حاج‌قاسم و مدافعان حرم و نیروهای مسلح خود را نشان می‌دهد که امنیت جمهوری اسلامی، خاکریز آن کیلومترها آن طرف‌تر رفت و این ارزشمند است، چه شد که خداوند همچنین عزتی به جمهوری اسلامی، امت اسلامی و شخص حاج‌قاسم داد.

سخنگوی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه پایه همه خوبی‌ها و عظمت‌های کشور دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس الهام‌بخش همه این پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها در جبهه مقاومت و عزت برای امت‌های اسلامی بود.

شریف اظهار کرد: سه ماه قبل از شهادت حاج‌قاسم از ایشان سؤال کردم که چه شد با این همه عِده و عُده و پشتیبانی، داعش شکست خورد؟ تاملی کرد و جمله‌ای فرمود که فکر می‌کنم پایه همه عزت‌ها این نوع نگاه است.

وی افزود: ایشان گفت، جبهه داعش و حامیان آنها باطل بودند و کار ناحقی را انجام می‌دادند از آیات قرآن و مکتب پیامبر سوءاستفاده می‌کردند و هیچ مجوز شرعی برای جهادشان و هیچ پایه و اساسی نداشتند و یک فریب و دروغ مسلم بود و علت اینکه به ما خداوند پیروزی داد این بود که ما هر قدم و اقدام ما در جبهه با اجازه شرعی از ولی فقیه قرآن‌شناس و اسلام‌شناس است و تکلیف شرعی خود را با آن مجوز انجام م‌ دهیم و رمز پیروزی ما همین است.

سردار شریف گفت: نگاه خیلی مهم است، حاج‌قاسم هیچ‌وقت نمی‌گفت ما پشتیبانی خوبی داشتیم و مهمات داشتیم و ... البته ما داشتیم و از تجربیات سپاه و ارتش استفاده شد و اساس کار و پیروزی، لطف خداوند بود اما جاذبه‌ای که حاج‌قاسم به عنوان یک چهره کاریزما پیدا کرده بود هر جا تهدیدی برزو پیدا می‌کرد ایشان پایان دهنده ماجرا بود.

حاج‌قاسم هر چه معروف‌تر می‌شد متواضع‌تر می‌شد

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه حاج قاسم نفس مسیحایی داشت، خاطرنشان کرد: نگاه بلند و استراتژیک حاج‌قاسم در منطقه ما موثر بود، وحدتی که در عراق و سوریه و بین دولت و ارتش در کشورهای حوزه مقاومت شکل گرفت همه ناشی از تکلیف‌مداری و نوع نگاه حاج‌قاسم و مردم‌داری ایشان است.

وی با اشاره به اینکه این نگاه عمیق حاج‌قاسم هم جنبه عرفانی، معنوی و تربیتی داشت ضمن اینکه دانش نظامی قابل تحسین و مبتکرانه‌ای هم داشت، اظهار داشت: تواضعی که حاج‌قاسم به خانواده شهدا و پیشگاه اهل بیت (ع) داشت در بین همکاران و .. زبانزد است.

سردار شریف با بیان اینکه قاسم بیشترین رابطه‌اش با خداوند متعال بود، گفت: در عملیات خیبر بعضی مواقع می‌شد، ایشان و خیلی‌ها نمی‌خوابیدند اما در سنگر حاج‌قاسم با تمام خستگی اگر در حال استراحت بود شما وقتی وارد سنگر می‌شدید حتما بلند می‌شد، خودش را به‌گونه‌ای تربیت کرده بود و روی خودش آنقدر کار کرده بود که حتی نزدیک‌ترین فرد هم وارد می‌شد به احترامش بلند می‌شد.

وی تصریح کرد: از موقعی که حاج‌قاسم فرمانده لشکر ثارالله تا اواخر که فرمانده مشهور جبهه مقاومت بود یک چیزی در ایشان عجیب بود به هر میزان محبوب‌تر و مشهورتر و موثر بود در افکار عمومی بود اما تواضعش بیشتر می‌شد و این پدیده‌ای کاملا متفاوت و عکس است که ایشان هر چه معروف‌تر می‌شد متواضع‌تر می‌شد.

سخنگوی سپاه پاسداران افزود: راز اینکه مردم ایران به حاج‌قاسم یک ارادت ویژه پیدا کردند همین نکات است و چه‌قدر این مرد عظمت و ظرفیت داشت که بالاترین نشاط نظامی را دریافت کرد و از سوی رهبر معظم انقلاب سردار ملی نام گرفت.

حاج قاسم تمام وجود و زندگی‌اش را برای انقلاب گذاشت

امیراعتمادزاده فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه امروز شاهد مراسم با افتخاری بر سر مزار شهید سلیمانی در کرمان هستیم، اظهار داشت: شکوه و عظمت بزرگ تمام این موارد ناشی از اخلاص شهید سلیمانی است.

وی با یادآوری عظمتی که سال گذشته در مراسم تشییع پیکر شهید حاج‌قاسم در کرمان برپا شده بود، بیان کرد: حاج‌قاسم در میدان رزم شجاع، در برابر مقتدایش خاضع و برای مردمش فداکار بود، تمام وجود و زندگی‌اش را برای انقلاب گذاشت.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان با بیان اینکه به اذعان خانواده‌ شهید سلیمانی، ایشان زمانی که در قید حیات بودند نیز تمام وجود و هستیش برای انقلاب بود، گفت: الان هم بعد از شهادت ایشان، وجودش برای مردم است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول