اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران/ رونمایی از سردیس حاج قاسم

مراسم اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران/ رونمایی از سردیس حاج قاسم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام عیسوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران طی سخنانی در این مراسم که با حضو رئیس، اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب ( مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا) بیان کرد: صحبت کردن در مورد کسی که یک سال درباره او شنیده اید کار سختی است، یکسال از شهادت سردار دلها می گذرد و داغی بر دل مردم ایران نشسته که در این یک سال نه تنها سرد نشده بلکه عطش مردم برای انتقام بیشتر شده است.

وی افزود: واقعا رمز و راز اینکه مردم به سردار سلیمانی عرض اردات می کنند و به او محبت می ورزند و خواسته انتقام خون او هستند، چیست ؟ آیا اگر انتقام گرفته شود داغ مردم فروکش خواهد کرد؛ من بعید می دانم. یعنی با این شدتی که شخصیت شهید سلیمانی در مردم نفوذ پیدا کرده حتی با انتقام خشم مردم نسبت به عاملان این ترور فرو کش نخواهد کرد و دل مردم خنک نمی شود. نمونه اش در یک سطح عالی تر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است که هزار و چهارصد سال تقریبا از شهادت ایشان گذشته و چه بسیاری از این دوران آمده اند و رفته اند و احیاناً به سزای اعمالشان هم رسیده اند؛ اما داغ مردم نسبت به شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و صحرای کربلا تازه است و سال به سال تازه تر می شود.

وی ادامه داد: یک رمزی باید اینجا وجود داشته باشد که اینچنین است. خیلی ها می آیند و در این دنیا می روند و آب از آب  تکان نمی خورد و هیچ اتفاقی هم نمی افتد احیاناً مظلوم هم کشته می شوند اما یک اتفاقاتی در حیاط بشری پیش می آید که تحلیلش کار دشواری است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: احیاناً همه شما در مراسم تشیع  پیکر سردار شهید سلیمانی شرکت کرده اید؛آن جمعیت را که آورد ؟ چرا آمدند ؟ از تیپ های مختلف! شاید اگر در خیابان همدیگر را می دیدند نسبت به هم ذهنیت های منفی هم داشته اند اما آنجا کنار همدیگر ایستاده بودند و نماز میت را هم اقامه کردند.

عیسوی تاکید کرد: چه چیزی باعث چنین واکنشی در جامعه شد؟ اشتباه دشمن کجا بود که نتوانست این واکنش را در بین مردم ایران پیش بینی کند؟ شاید اگر پیش بینی می کرد دست به این حماقت نمی‌زد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کردن: بنده سردار شهید سلیمانی را دورادور می شناسم و اولین جایی که اسم ایشان بر سر زبانها افتاد؛ آزاد سازی خرمشهر بود. 

وی با اشاره به برخورد صمیمانه سردار سلیمانی با نیروهایش و همچنین مردم گفت: شهید سلیمانی به عنوان شیعه علی ابن ابیطالب یک وجه ای از وجهات علی ابن ابیطالب را توانسته بود در خودش ایفا کند چطور ما بعد ۱۴۰۰سال شیفته علی ابن ابیطالب هستیم، این رمز این است که چرا مردم شیفته سردار سلیمانی هستند. این شخصیت در خور و لایق احترام هست، لایق محبت هست.

وی درباره اینکه چرا شهیدسلیمانی شیفته شهادت بود، اظهار داشت: شهادت طلبی در فرهنگ اسلام یعنی انسان به آن مرحله ای از درک شعور و فهم برسد که حاضر باشد جان خودش را که بالاترین سرمایه اش هست را پای اعتقادش بگذارد. این مفهوم شهادت طلبی است. نتیجه اش این است که شهادت مزد جهاد است.

گفتنی است در این مراسم گروه سرود وصال به مناسبت شهادت سردار سلیمانی به اجرای برنامه پرداخت و در پایان مراسم با حضور رئیس دانشگاه و مسئول  نهاد رهبری در دانشگاه از سردیس سیدالشهدای مدافعین حرم، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

انتهای پیام/

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول