اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

توزیع کمک های کارکنان سفارت و ایرانیان مقیم در مناطق زلزله زده کرواسی

کمک های کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مقیم کرواسی با حضور سفیر ایران در مناطق زلزله زده کرواسی توزیع شد.

توزیع کمک های کارکنان سفارت و ایرانیان مقیم در مناطق زلزله زده کرواسی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با حضور «پرویز اسماعیلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده شهرهای سیساک و پترینیا کرواسی، کمک های کارکنان سفارت ایران در زاگرب و همچنین ایرانیان مقیم کرواسی تحویل مرکز امداد رسانی شد تا بین خانواده های زلزله زده توزیع شود.

این کمک ها شامل انواع مواد غذایی کنسروی، برنج، ماکارونی، روغن، شیر، آب معدنی، شکر، لوازم بهداشتی شخصی و مواد شوینده بود که از طریق انجمن ایران دوستان کرواسی و با هماهنگی مرکز اسلامی زاگرب و بر اساس لیست لوازم مورد نیاز زلزله زدگان جمع آوری شد.

پرویز اسماعیلی سفیر ایران در کرواسی ضمن بازدید از سطح شهرهای سیساک و پترینیا، با مردم و شهردار این شهرها و همچنین مدیران و اعضای جامعه اسلامی گفتگو و در جریان آخرین وضعیت خسارات و اقدامات امدادی قرار گرفت.

در این بازدید که «ابتهاج نوابی» مدیر انجمن ایران دوستان کرواسی نیز به نمایندگی از ایرانیان مقیم حضور داشت، سفیر ایران مراتب همدردی ملت و دولت ایران را به مسئولان و مردم این شهرها ابلاغ کرد.

اسماعیلی در این دیدارها با اشاره به اینکه مردم شهر سیساک در جریان زلزله ۱۷ سال پیش شهر بم بیشترین کمک ها را از کرواسی به ایران ارسال کردند، اقدام ایرانیان مقیم کرواسی را وظیفه ای انسانی و پاسخ به محبت و نوعدوستی مردم کرواسی برشمرد.

جوانان شهرهای سیساک و پترینیا با انرژی و انگیزه فراوان، سازماندهی و توزیع سریع اقلام کمکی بین آسیب دیدگان را بر عهده دارند.

به گفته شهردار سیساک، فقط ۳۸۰۰ خانه در این شهر تخریب شده است.

به گزارش فارس  زلزله ۶.۴ ریشتری سه شنبه ۹ دی ماه در کرواسی خسارات زیادی را بر جا گذاشت. مقام‌های کروات هم از کشته شدن حداقل هفت نفر و جراحت ده‌ها تن بر اثر این زمین زلزله در این کشور اروپایی خبر دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول