اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شهید سلیمانی به مشورت با علما معتقد بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید سلیمانی اعتقاد عجیبی به مشورت با علما و حوزه داشت و برای آنها احترام خاصی قائل بود و نهایت استفاده را از آنها می کرد.

شهید سلیمانی به مشورت با علما معتقد بود

شهید سلیمانی احترام و ارزش خاصی برای علما و حوزه قائل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در وبینار بررسی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) و با همت مجمع طلاب جانباز آزاده حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با بیان اینکه مراد از مکتب همان فکر و عقیده منسجم در همه حوزه هاست که بتواند پاسخ گو باشد، گفت: وقتی گفته می شود شهید سلیمانی مکتب است، یعنی این شهید در همه حوزه و مسائل ها، توانایی و قدرت پاسخگویی داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شاهد بر این مسئله تشییع جنازه این شهید است که میلیونها انسان را با خود همراه کرد، این همان قدرت ملی و مکتب است که تنها شهید سلیمانی از آن برخوردار بود.

وی بیان داشت: اما بسیاری از افراد دارای این قدرت و مکتب نیستند و  شهید سلیمانی در میان همه حاکمان فردی استثناء بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که برای تجلی دادن مکتب این شهید در خودمان و جامعه، کارهایی را باید انجام بدهیم، اظهار کرد: از جمله این کارها، داشتن اخلاص، تقوا، توکل، ولایت پذیری، مطالعه وصیت نامه شهدا و... است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های این شهید افزود: از جمله این که در شورایی که در آن حضور داشت، علما هم مستمرا حضور داشتند و این خواسته خود ایشان بود چرا که شهید سلیمانی اعتقاد عجیبی به مشورت با علما و حوزه داشت و برای آنها احترام خاصی قائل بود و نهایت استفاده را از آنها می کرد.

وی با بیان اینکه این شهید اطلاعات خوبی از حوزه نجف داشت و برای همین برای سلامت این حوزه تلاش های زیادی کرده بود، گفت: همین مسئله باعث شد اجازه ندهد این حوزه بدست داعشی ها بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه شهید سلیمانی برای اعتلای فرهنگ، دین و عدم نفوذ یهودیها در منطقه، ایجاد قدرت برای حزب الله در مقابل صهیونیزم و ترویج مکتب شیعه به وسیله نشر کتاب در منطقه به وسیله مردم یمن تلاش زیادی کرده بود، اظهار داشت: همه این امور و جامعیت شهید قاسم سلیمانی سبب شد تا اسرائیل تا بن دندان مسلح ترس زیادی از نیروهای مقاومت و حزب الله داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به معیارهای مکتب شهید قاسم سلیمانی گفت: از جمله این معیارها احترام  و ابراز محبت و عشق به آحاد مردم و توسل به اهل بیت(ع) بود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول