اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اخبار تعلیم و تربیت| از انتخاب رشته بدون آزمون کاردانی تا آزمون جامع دکتری تخصصی

ثبت نام و انتخاب رشته برای مرحله پذیرش دانشجو صرفاً با سوابق تحصیلی «معدل کل دیپلم» کاردانی نظام جدید آغاز شد.

اخبار تعلیم و تربیت| از انتخاب رشته بدون آزمون کاردانی تا آزمون جامع دکتری تخصصی

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی گزینشگران هسته گزینش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با بیان اینکه امر گزینش بسیار حساس است، اظهار کرد: باید در جریان پذیرش و تربیت نیروی انسانی دقت بیشتری داشته باشیم و در این خصوص، نگاه گزینش باید نگاه حاکمیتی باشد.

وزیر علوم با تأکید بر عدم نگاه جناحی و نظرات فردی در امر گزینش کارکنان افزود: خیلی مهم است که بدانیم ما گزینش‌گران نظام هستیم و کشور و نظام متعلق به مردم است و ورود و حضور مردم و انجام وظیفه‌شان، آنان را دلگرم‌تر خواهد کرد.

غلامی در ادامه گفت: مدیران گزینش باید جابه‌جایی همکاران شاغل در هسته‌ها را خیلی به تاخیر نیندازند و همچنین توجه داشته باشند که نسل جوان هم باید در بخش‌های مختلف اداری مشغول به کار شوند، البته باید توجه کرد که به طور کامل با خلع نیروهای باتجربه مواجه نشویم.

وزیر علوم در پایان این نشست و با حضور وزیر علوم از ۱۷ نفر از دست‌اندرکاران گزینش کارکنان آموزش عالی اعم از دبیر، مدیر، گزینشگر، پیشکسوت، محقق و مصاحبه‌گر برگزیده از دانشگاه‌های علامه طباطبایی، بین‌المللی امام خمینی(ره)، شیراز، جامع علمی کاربردی، سیستان و بلوچستان، حکیم سبزواری، شهید چمران اهواز، تبریز، خوارزمی، رازی کرمانشاه، زنجان، قم، اصفهان، بوعلی سینا و فنی و حرفه‌ای تقدیر شد.

جزئیات انتخاب رشته بدون آزمون در کاردانی فنی‌وحرفه‌ای

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: به دنبال مصوبه بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تاریخ ۲۲ مهرماه ۹۹ مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ پذیرش از طریق سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه انجام شود.

اطلاعات رشته محل‌های این مرحله در دفترچه راهنما منتشر شد و متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو که در این مرحله به شیوه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) دفترچه راهنما را مطالعه کنند.

داوطلبان می‌توانند با درنظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته حداکثر ۳۰ کدرشته محل از امروز یکشنبه ۱۴ دی تا روز چهارشنبه ۱۷ دی منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

پذیرش در این مرحله بر اساس ظرفیت خالی مانده رشته محل‌های نیمسال اول و نیمسال دوم مرحله مهر انجام می‌شود. در فهرست رشته محل‌های این مرحله، رشته محل‌هایی با پذیرش در نیمسال اول و دوم مشاهده می‌شود اما در این مرحله تفاوتی در انتخاب نیمسال اول یا دوم وجود ندارد و شروع به تحصیل تمامی پذیرفته شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی (بهمن ماه) است.

دانشجویان کاستی‌های آموزش علمی کاربردی را گزارش کنند

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ایثار دانشجویی به فعالیت‌های مختلف آموزشی و فرهنگی سال‌های اخیر در دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره و اظهار کرد: با هدف افزایش کیفیت در این دانشگاه طرح‌های سطح بندی مراکز آموزشی و پایش مدرسان به مرحله اجرا درآمد و اینک دانشگاه جامع علمی کاربردی در شرایط مناسبی برای پرورش دانشجویان مهارتی و ایجاد اشتغال در کشور است.

امید ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه‌ای مناسبی برای علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری دارد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی مثل جشنواره قرآن و عترت، مسابقات ورزشی و تاکید بر فعالیت کانون های فرهنگی و هنری نمودهای اصلی آن است.

وی ادامه داد: دانشجویان باید در خصوص کیفیت آموزش‌های مرکز علمی کاربردی خود مطالبه گر باشند و هرگونه کمی و کاستی را به سلسله مراتب دانشگاه یعنی مسؤولان مرکز، مسؤولان واحد استانی و مسؤولان ستاد مرکزی این دانشگاه گزارش کنند.

شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دکتری تخصصی (غیرپزشکی) نیمسال اول 1400-1399 ابلاغ شد

«شیوه نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 » از سوی جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

براساس این شیوه‌نامه، آزمون جامع (کتبی و شفاهی) در تمامی رشته ها به صورت غیرحضوری از تاریخ 27 دی 99 تا 9 بهمن 99 برگزار می‌شود.

بخش کتبی آزمون جامع از طریق سامانه آموزشی که از سوی مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه اعلام خواهد شد، به صورت منطقه ای برگزار می شود و سوالات آزمون جامع در هر رشته / منطقه به صورت یکسان است. بخش شفاهی آزمون جامع با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی، هماهنگی مدیر گروه و آموزش ذیربط، توسط واحد دانشگاهی مجری دوره برگزار می‌شود. در این خصوص ذخیره فایل بخش شفاهی ارزیابی جامع ضروری است.

آزمون جامع در هر یک از مناطق به شرح جدول زیر است. برنامه‌ریزی (طرح سؤال و زمان برگزاری)، نظارت و اجرا با هماهنگی بین استان‌های مختلف برعهده هر منطقه است و آزمون جامع در واحد ویژه علوم و تحقیقات در قالب یک منطقه و به صورت مستقل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول