اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

پایان داوری «برگ‌ریزان تهران»/ آغاز نمایشگاه عکس «مکتب سلیمانی» + تصاویر

همزمان با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، نمایشگاه مجموعه مصور سردار شهید با عنوان «مکتب سلیمانی» آغاز به کار کرد.

پایان داوری «برگ‌ریزان تهران»/ آغاز نمایشگاه عکس «مکتب سلیمانی» + تصاویر

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، نمایشگاه مجموعه مصور سردار شهید با عنوان «مکتب سلیمانی»، روز گذشته (شنبه سیزدهم دی ماه) در گالری هنرهای معاصر کیش آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که شامل ۷ مجموعه عکس از ۱۰ عکاس ایرانی است، تا روز ۱۲ بهمن برای دیدار عموم برپاست.

 

 

سیدعباس میرهاشمی دبیر و کیوریتور (نمایشگاه‌گردان) این نمایشگاه در آیین گشایش گفت: عکس‌ها سند ماندگار دوره‌های تاریخی و رویدادهای روزگار ما هستند. برای این رویداد هنری همکاری بین اداره کل هنرهای تجسمی و سازمان منطقه آزاد کیش منشأ خیر شد تا عکس‌هایی از تشییع پیکر سردار و همینطور دو مجموعه از نبردهای سوریه و عراق روی دیوار برود و مردم این عکسها را ببینند. 

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش هم با بخشی از وصیت نامه شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: بسیار خوشحالیم که این رویداد در کیش برگزار می شود و توانسته این با این نمایشگاه به سردار ادای دین کنیم و قدر شناسی مردم ایران را ثبت کنیم.

 

 

عکاسان این مجموعه نیز در این آیین گشایش حضور داشتند. عکس‌های این نمایشگاه عبارتند از:

مجموعه عکس‌هایش از نبردهای تحت فرماندهی سردار سلیمانی در سوریه از حسین مرصادی
مجموعه عکس‌هایی از نبردهای تحت فرماندهی سردار سلیمانی در عراق از حسن قائدی 
مجموعه عکس‌های تشییع سردار شهید سلیمانی در اهواز مرتضی جابریان
مجموعه عکس ورود شهدای بزگوار به فرودگاه اهواز از مدیار شجاعی‌فر 
مجموعه عکس تشییع شهیدان در تهران از محمد محسنی‌فر 
مجموعه عکس‌های طواف پیکرهای شهدا و تشییع ایشان در قم از محسن کرمعلی
مجموعه عکس تشییع شهدا در کرمان حامد ملک پور مجموعه عکس خاکسپاری شهدای بزرگوار در کرمان از عرفان کوچاری
مجموعه عکس‌های تشییع شهدا در مشهد از وحید بیات
 مجموعه عکس طواف پیکرهای شهدای بزرگوار در حرم رضوی از محمدجواد مشهدی 

 نمایشگاه عکس مکتب سلیمانی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و سازمان منطقه آزاد کیش و حمایت اداره کل هنرهای تجسمی از ۱۳ دی ماه تا ۱۲ بهمن ماه در گالری هنر معاصر کیش نمایش داده خواهد شد.

 

 

* پایان داوری مسابقه «برگ‌ریزان تهران»

داوری نهایی نخستین مسابقه عکس «برگ‌ریزان تهران» به صورت آنلاین انجام شد و راه‌یافتگان به نمایشگاه اعلام شدند.

 داوری نهایی نخستین مسابقه عکس «برگ‌ریزان تهران» توسط ابراهیم صافی، مهدی وثوق‌نیا و گلریز خانعلی‌زاده اعضای هیات داوری و با حضور ساعد نیک‌ذات دبیر این مسابقه به صورت آنلاین انجام شد.

بر این اساس، از میان ۱۷۵۳ عکس از ۳۶۳ عکاس، ۵۸ عکس ‌از ۴۳ عکاس به نخستین نمایشگاه عکس «برگ‌ریزان تهران» راه یافتند.

اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه و تعداد آثار آنها به شرح زیر است:

محمد آستان یک اثر، حمید احمدی بصیر یک اثر، سیامک ادیب ۲ اثر، مازیار اسدی ۲ اثر، محمدعلی اسدی بیدمشکی یک اثر، فواد اشتری یک اثر، امیر باقری گرمارودی یک اثر، مهدی بوبه رژ ۲ اثر، وحیده (یگانه) پوراحد یک اثر، مرجانه پورحسین یک اثر، حمیدرضا(کیومرث) پیمان یک اثر، عباس توکلی جلودار ۳ اثر، احسان جنتی ثابت یک اثر، مجید خواهی ۳ اثر، فرناز دمنابی اصل ۴ اثر، تهمینه رحمانی یک اثر، محسن رضایی یک اثر، ولی الله سابقی سارویی یک اثر، ستاره سرداری ۲ اثر، رضا سیدپایداری یک اثر، بهمن صادقی یک اثر، عبداله صادقی یک اثر، کیوان عدالتی فرد یک اثر، علیرضا عقبایی یک اثر، ابراهیم علی پور  یک اثر، علیرضا فلاحت کار یک اثر، آرمیتا قربانی یک اثر، مهدی قربانی ۲ اثر، زهره لک یک اثر، میران مباشری یک اثر، سمیه محرمی یک اثر، یاسر محمدخانی ۲ اثر، سیدحمیدرضا محمدزاده یک اثر، محمدرضا معصومی یک اثر، مژده ملکان یک اثر، علی ملکی ۲ اثر، مریم موحدان یک اثر، مرضیه موسوی نجف آبادی یک اثر، میثم نجاتی یک اثر، امیر نریمانی یک اثر، محمد نیک عهد یک اثر، حمید هنجار ۲ اثر و بابک کنعانی نوتاش یک اثر.

نخستین مسابقه عکس «برگ‌ریزان تهران» توسط انجمن عکاسان ایران با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران به دبیری ساعد نیک ذات برگزار شد. زمان دقیق مراسم اختتامیه این رویداد به زودی اعلام خواهد شد.

 

* «دایره تکامل» جواد بیاد دیدنی شد

همزمان با آغاز سال نو میلادی، نمایشگاه «دایره تکامل» جواد بیاد در گالری مژده در دو روز نخست برگزاری شاهد بازدید 5 سفیر و کنسول کشورهای اروپایی بود. تا این لحظه سفرای فنلاند، هلند، سوئیس، اتریش و کنسول چک به همراه همسرانشان در کنار اقشار مختلف مردم با رعایت فاصله اجتماعی و قوانین بهداشتی از آثار دایره تکامل دیدن کردند.

برخی تابلوهای این نمایشگاه اشاراتی به حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(س) دارد و در امتداد رویکرد کنش نقاشانه جواد بیاد، معنویت و نقطه وصل بودن خداوند را یادآوری می‌کند.

 بیاد درباره مضمون آثارش گفت: پروردگار منان فرستادگانی را از جانب خود برای ما انسان‌ها، برای رسیدن به تکامل و رشد بشریت مامور فرمود تا اینکه با وارد شدن در مسلک ناب تجلی سعادتمند شویم. خداوند مظهر تفاهم است و این ما بودیم که سوءتفاهم را بوجود آوردیم.

او خاطر نشان کرد: آثار من در بُعد معناگرا و بر پایه معنویت هستند، و این ظرافت در قسمت سوژه و ترسیم پس‌زمینه و حواشی اثر با خطوط نامنظم و خطوط اولیه، همان مصداق روند تکامل برای مخاطب است.

مجموعه دایره تکامل تا ۲۶ دی ماه در گالری مژده دایر است و علاقمندان می‌توانند با هماهنگی قبلی و رعایت قوانین بهداشتی از ساعت ۱۵ تا ۱۹ از این آثار در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دیدن کنند.

 

* موفقیت کودکان ایرانی در مسابقه‌ نقاشی «کائو» ژاپن

۵ عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از یازدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن در سال ۲۰۲۰ جایزه گرفتند.

«فاطمه خسروپناه» ۱۵ ساله  و «عرفان غلامی» ۱۱ ساله به ترتیب اعضای مراکز کانون شهرهای بیرجند و بشرویه در استان خراسان جنوبی و «محمدرضا موسایی» عضو ۱۱ ساله مرکز ۲۱ کانون تهران موفق به دریافت «جایزه دوستی اکو» یازدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن شدند.

این دوره از مسابقه‌ نقاشی «کائو» با موضوع «با هم، ما دوست محیط زیست هستیم» برگزار شد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۱۰۲ اثر نقاشی اعضای کودک و نوجوان خود در یازدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن در سال ۲۰۲۰ شرکت کرد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول