اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ادامه روند صعود قیمت بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین امروز هم در ادامه روند صعودی خود باز هم رکورد زد و قیمتی را لمس کرد که تاریخ ارزهای مجازی بی‌سابقه بوده است.

ادامه روند صعود قیمت بیت‌کوین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اسپوتنیک، در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی بیت‌کوین به عنوان مشهورترین این ارزها باز هم رکورد قیمتی خود را شکست.

به طور کلی بیت‌کوین از اوایل دسامبر 2020 روند صعود قیمت را آغاز کرده و در معاملات امروز از 34 هزار دلار هم عبور کرد. بر همین اساس این ارز مجازی ساعاتی پیش رقم 34 هزار و 102 دلار را لمس کرد که معادل رشد حدود 16 درصدی بوده است.

حدود سه هفته پیش بود که در روز 16 دسامبر بیت‌کوین برای نخستین بار در تاریخ معاملاتی خود رقم 20 هزار دلار را پشت سر گذاشت. در واقع طی سه هفته‌ای که گذشت بیت‌کوین حدود 70 درصد رشد قیمت داشته است.

این ارز در سال 2009 روند معاملاتی خود را آغاز کرد و دلیل رشد آن طی هفته‌های گذشته کاهش ارزش دلار در بازار جهانی و روی آوردن سرمایه‌گذاران به خرید ارزهای مجازی به خصوص بیت‌کوین به عنوان پناهگاهی برای در امان ماندن معضل کاهش ارزش دارایی‌ها و تورم بوده است.

نکته حائز اهمیت اینکه مبادلات ارزهای مجازی به صورت کد به کد بوده و زیر نظر هیچ بانک مرکزی قرار ندارد و برای خرید و فروش آن از فناوری بلاکچین امکان اعمال قوانین پولی از سوی دولت‌ها روی آن وجود ندارد، استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول