اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده با شفاف سازی در بودجه 1400 افزایش می یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: با بررسی‌ها و شفاف‌سازی که در کمیسیون تلفیق انجام شد، درآمدهای دولت در سال 1400 از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده از 81 هزار میلیارد تومان به 113 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده با شفاف سازی  در بودجه 1400 افزایش می یابد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: در این جلسه با بحث و بررسی‌ها و شفاف‌سازی‌هایی که در حوزه درآمدهای دولت از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت، درآمدهای دولت از این بخش در سال 1400 افزایش یافت. 

وی افزود: بر این اساس درآمدهای دولت از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده، از 81 هزار میلیارد تومان به 113 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و این مقدار منابع درآمدی بودجه برای بخش مالیات بر ارزش افزوده در سال 1400 درنظر گرفته شد. 

وی اظهار داشت: همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون، معافیت مناطق آزاد تجاری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که عوارض نیز زیرمجموعه این بخش بود لغو و 10 هزار میلیارد تومن اعتبار منابع درآمدی از این بخش برای بودجه سال آینده پیش‌بینی شد. 

حاجی دلیگانی افزود: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که 50 درصد از معافیت‌های مالیاتی صادرات نفت خام و منابع معادنی خام و نیمه خام به خارج از کشور لغو شود. 

وی افزود: رویکرد کمیسیون تلفیق بودجه 1400 بر این است که با شناسایی درآمدهای پنهان در بخش مالیاتی و افزایش درآمدها از این بخش، از وارد آمدن فشار به مردم برای پرداخت مالیات بیشتر جلوگیری کند. 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400  در پایان گفت: همچنین ما در کمیسیون تلفیق تلاش داریم که یارانه مستقیما به دست مصرف کننده اصلی برسد نه اینکه در قالب ارز ارزان‌قیمت برای واردات کالاهای اساسی دراختیار دلالان و واسطه‌ها قرار گیرد.

به گزارش فارس مصوبات فوق پس از رای گیری در صحن علنی و تصویب آن توسط نمایندگان برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و پس از تایید این مصوبات از سوی شورای نگهبان به عنوان قانون ابلاغ و لازم الاجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول