اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه مختلف سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه مختلف سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه مختلف سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، فریدون فدایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد دولت در آیین شروع عملیات اجرایی۷ پروژه مختلف سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد  با ابراز خرسندی از آغاز جهش صنعتی و تشریح جزییات سرمایه‌گذاری‌های جدید در منطقه متبوعش، اظهارکرد: تمامی مراحل قانونی این ۷ پروژه صنعتی شامل ارائه درخواست سرمایه‌گذار و طرح توجیهی تا پرداخت هزینه زمین و عقد قرارداد با آنان انجام شده است.

وی با تشریح این پروژه ها گفت: پایانه حمل و نقل با هدف ارائه خدمات به ناوگان حمل و نقل منطقه ویژه لامرد از زیرساخت‌های اصلی و موردنیاز صنایع به شمار می‌آید که در محل سایت جانمایی شد و با هدف تسهیل و سرعت‌بخشی در آمد و شد ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین به منطقه ویژه اقتصادی لامرد، استقرار واحدهای تفریحی-خدماتی برای استراحت رانندگان، مجتمع‌های تعمیرگاهی و شرکت‌های باربری در این پایانه حمل و نقل‌ پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد زیر ساخت ها و توسعه مبنایی این منطقه را عامل ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این قطب صنعتی برشمرد و اضافه کرد: در مجموع برای اجرای این ۷ پروژه براساس زمینه فعالیت آنها، زمین‌های مجزا در ناحیه‌های مختلف سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مساحت حدود ۴۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع به سرمایه‌گذاران واگذار شد که در زمان بهره‌برداری از آنها، افزون‌بر ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۳۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار خواهند شد.

وی برآورد حجم سرمایه‌گذاری ریالی این ۷ پروژه جدید بخش خصوصی را حدود ۳ هزار و ۸۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

فدایی دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست تا اجرای این پروژه‌ها را مطابق با برنامه زمانبندی اجرایی کنند و از مدیران منطقه متبوعش درخواست کرد تا پاسخ به درخواست‌های موردنیاز سرمایه‌گذاران را بیش از پیش در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.

به گزارش فارس، ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس،سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، عبدالعظیم خادم حمزه مدیر کل دفتر هماهنگی امور افتصادی استانداری فارس، سرمایه گذاران و مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین کلنگ‌زنی این طرح ها حضور داشتند.

در پی احداث و تکمیل زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در محافل اقتصادی از این کانون راهبردی صنعتی به عنوان یکی از مراکز مهم مورد توجه صاحبان سرمایه برای مشارکت در طرح‌های مولد و اشتغال زا یاد می‌شود.

از مهم‌ترین صنایع این منطقه می توان به نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۳۰ مگاواتی، کارخانه های تولید سنگ مصنوعی و آسفالت و دیگر واحدهای خدماتی نظیر بیمه، آشپزخانه صنعتی پیشرفته و بازارچه فروش محصولات اشاره کرد.

هم اکنون عملیات احداث واحدهای صنعتی تولید ورق آلومینیومی، مونتاژ لوازم خانگی و ماشین آلات راهسازی آغاز شده است.

در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد تولید شمش منیزیم، فولاد، صنایع مرتبط با پایین دست و بالادست آلومینیوم، نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر و دیگر صنایع پشتیبان و خدماتی پیش بینی شده است.

 کارخانه تولید سالیانه حدود ۸ هزار تن کاغذ از سنگ آهک، کارخانه تولید روزانه ۶ هزار تن سیمان خاکستری، کارخانه فرآوری آلوئه‌ورا با هدف تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، کارخانه تولید انواع سنگ با ظرفیت تولید سالیانه ۲۴ هزار مترمربع انواع سنگ و پایانه حمل و نقل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از پنج پروژه‌ای هستند که امروز عملیات اجرایی آن‌ها با مشارکت سرمایه‌‎گذاران بومی بخش آغاز شد.

این گزارش ادامه می دهد: کارخانه سوله‌سازی و ساخت سازه‌های فلزی و مرکز تخصصی آزمایشگاه صنایع آلومینیوم، دو پروژه‌ دیگری است که عملیات اجرایی آنها در دو زمین مجزا توسط یک سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شد.

انتهای پیام/ن/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول