اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان؛ پیشرو در اجرای پویش «ایران مهربان»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: استان سمنان در اجرای پویش «ایران مهربان» در کشور پیشرو است.

سمنان؛ پیشرو در اجرای پویش «ایران مهربان»

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از استانداری سمنان، محسن مسعودیان‌راد در نشست ویدئو کنفرانسی بررسی طرح شتابا با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه نیاز مالی ایتام ظرف مدت سه سال آینده ساماندهی و رفع می‌شود، اظهار کرد: در پویش ایران همدل ساماندهی و رفع نیازهای مالی ایتام در دستور کار است و در این مدت جلسات متعددی از طریق وبینار برای ادارات برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: یک مرکز نیکوکاری در مرکز جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده است که این حرکت کاملاً خودجوش انجام‌شده و تعداد زیادی از بسته‌های حمایتی را تهیه و توزیع کردند.

مسعودیان‌راد افزود: پویش ایران مهربان نیز ادامه داشته و در این پویش دو بُعد وجود دارد، بُعد اول ایتام، جذب منابع برای آنان و ایجاد حامی است و در بُعد دوم چگونه هزینه کرد منابع و مدیریت منابع و کیفی‌سازی و توانمندسازی چندلایه‌ای را در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: سه چتر حمایتی در این راستا در نظر گرفته‌ شده است، نیازهای مالی اعم از تعمیرات مسکن و نیازهای معیشتی مددجویان شناسایی و در قالب چتر حمایتی رفع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: چتر فرهنگی، بخش دوم این پویش ساماندهی شده است؛ در این حوزه برای اشتغال تمام خانواده‌های ایتام و مددجو، برنامه‌ای مدون طراحی می‌شود و این در حالی است که تاکنون برای اشتغال ۷۴ درصد از خانواده‌های ایتام هیچ کاری انجام ‌نشده است.

مسعودیان‌راد بابیان اینکه مدیریت هزینه و کسب منابع بسیار مهم است، گفت: آینده‌نگری در توانمندسازی چندلایه از دیگر ارکان مهم این طرح است که بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ شده تا خانواده ایتام با درآمد کافی وارد جامعه شوند و بدون وابستگی به سازمان‌های حمایتی در جامعه زندگی کنند.

وی تأکید کرد: نیاز مالی ایتام باید ظرفیت مدت سه سال و نیازهای اشتغال و فرهنگی این افراد ظرف پنج سال باید ساماندهی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: مشکلی که ما را به‌شدت تهدید می‌کند، مشکل فرهنگی و عدم فرهنگ کار در بین خانواده‌ها است که باید به آن توجه ویژه شود.

مسعودیان‌راد گفت: ۸۱ درصد از حامیان، افراد تحصیل‌کرده و فرهیخته‌ای هستند که باید از فکر آنان در اجرای طرح توانمندسازی بهره‌برداری کرد.

وی افزود: رونمایی از طرح توانمندسازی ایتام در دهه فجر انجام می‌شود.

فاطمه منصوری ،معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز گفت: در راستای اجرای طرح ایران همدل با تمامی ادارات ارتباط مؤثر برقرار و تمامی مدیران و معاونان پشتیبانی ادارات توجیه شدند.

وی بابیان اینکه با گویشی نوین سعی کردیم تا این طرح را برای کارکنان دولت تبیین کنیم، افزود: برای آشنایی و اطلاع‌رسانی از کمک هاو حمایت‌های انجام شده، برنامه‌ای جامع و هدفمند طراحی شده است.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول