اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کشت قراردادی، راه حلی اساسی برای پایان دادن به مشکلات تنظیم بازار

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی قراردادی، حلقه بین تولید و مصرف با کمترین دخالت واسطه است .

کشت قراردادی، راه حلی اساسی برای پایان دادن به مشکلات تنظیم بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  علی‌اکبر نژادرضا در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه  کشاورزی قراردادی، سیاست وزارتخانه و حلقه بین تولید و مصرف است، اظهار داشت: در واقع با ترویج آن بین حلقه های حمل، خرید، صنایع تبدیلی، عرضه بین تولیدکننده و مصرف کننده، رابطه مشخصصی شکل می گیرد و نقش واسطه کمتر می شود.

وی گفت: این اقدام به نفع تولید کننده و مصرف کننده بوده و شرکت هلدینگ مورد تایید اجرا کننده طرح خواهد بود؛ برای محصولاتی مانند کلزا و سایر دانه های روغنی و حبوبات برای موضوع قراردادی کشاورزی برنامه ریزی شده است که به زودی اجرایی می شود.

 نژادرضا افزود: زمینه های همکاری اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان تبریز درراستای توسعه کشت قراردادی وهمچنین بازرگانی محصولات کشاورزی با یکی از قوی‌ترین کارخانجات هلدینگ در سطح آذربایجان شرقی در حال تدوین و نهایی شدن است که بعد از تنظیم قرارداد، به زودی با اولویت دانه‌های روغنی، حبوبات و شیر عملیاتی می شود.

نژادرضا ادامه داد: زمینه های همکاری مناسب بیشتر در حوزه محصولات حبوبات شهرستان های هشترود و چاراویماق وجود دارد تا تولیدات کشاورزان منطقه به موقع به فروش برسد؛ بر این اساس با کشاورزان قرارداد بسته می شود تا در خصوص بیمه، بذر، کود و سایر احتیاجات به آنها پول پرداخت شود، به طوری که در نهایت بیش از قیمت تضمینی به کشاورزان هزینه پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان تبریز به عنوان رابط اجرای این طرح است، گفت: امسال برای برداشت بهاره عدس، نخود و لوبیا قراردادهای کشاورزی اجرایی می شود.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: پس از کاشت کلزا نیز اجرای این طرح قابلیت دارد؛ البته برای کشت سال آبی آینده برنامه ریزی اصلی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی انجام می شود، چون عملاً امسال فصل کشت پاییزه گذشته و این طرح برای سال آینده قابلیت اجرایی دارد.

نژادرضا همچنین اظهار کرد: البته چارچوب قراردادها آماده شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول