اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نقش‌آفرینی واقعی هنرمندان نصف‌جهان «برای مالک»/ نوایی از چهارباغ در وصف سردار دل‌ها +فیلم

مستند «برای مالک»، برای نخستین بار در حوزه سینمایی، ارادت هنرمندان اصفهانی به شهدای مقاومت علی الخصوص سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به تصویر کشیده است.

نقش‌آفرینی واقعی هنرمندان نصف‌جهان «برای مالک»/ نوایی از چهارباغ در وصف سردار دل‌ها +فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت زبان مشترک انسان‌ها است که هر انسانی، با فطرت انسانی خود، آن ها را می‌ستاید و افرادی که مصداق این عبارات باشند را، بزرگ می‌دارد و شاید نتوان برای این عبارات در عصر حاضر مصداقی گویا و دقیق تر از سردارشهید حاج قاسم سلیمانی پیدا کرد.

هنر و هنرمند هم قطعا معنای ایثار و شهادت و جهاد را می‌داند و حتی به واسطه طبع هنری خود و ارتباط وثیق‌تر با عالم معنا که لازمه هنر و هنرمندی است، بهتر و عمیق‌تر این معانی را می‌فهمد.

اصفهان را از دیرباز به خطّه فرهنگ و هنر می‌شناسند‌ خطه‌ای که هنرمندان بزرگی در آن ظهور کرده‌اند، هنرمندانی که از مردم، برای مردم و در مسیر حق و حقیقت بوده و هستند و فارغ از اختلاف سلیقه‌ها و مشکلات، راه انسانیت و عزت را می‌شناسند و عزیزان این سرزمین و مردمش را عزیز می‌دارند.

حالا فرصت استفاده از ظرفیت‌های هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از هنرمندان شاخصی در اصفهان که در سطح کشور هم مطرح هستند در نخستین سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به وجود آمد و به همین مناسبت مستند کوتاهی در اصفهان تولید شد.

در حوزه سینمایی نخستین بار بود که در چنین قالبی و فضایی هنرمندان ما ارادت خود را به شهدای مقاومت و شهید سلیمانی نشان دادند؛ هنرمندان ما به خوبی می‌توانند با استفاده از ظرفیت هنر، مقاومت، ایثار و شجاعت را در جامعه نشان دهند.

و اینک با رد هنر ناله‌ و نوایی از چهارباغ و چهلستون در تعظیم جهاد و مقاومت و ایثار و شهادت سردار دل‌ها برخواسته، ناله‌ای که نشان از فهم، تعظیم و تکریم آن بزرگ‌مرد  است؛ این نوای خمودی و کسالت نیست، بلکه نوای شناخت راه، نشان دادن راه و حرکت در راه است.

 

مستند «برای مالک» به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار (سپهبد) حاج قاسم سلیمانی است که در معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به کارگردانی رضا دهقانی، تصویربرداری امیرحسین زارعی و محمد امیر بصیری و نویسندگی محمد حسین محمدی فشارکی ساخته شده است.

گفتنی است تدوین این کار با محمد امیر بصیری و امیرحسین زارعی نویسندگی و گویندگی علی اعتمادی است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول