اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حبوبات مصرف کنید تا سرطان نگیرید!/ مادران باردار از مصرف این مواد غذایی غافل نشوند

دانشمندان می‌گویند مصرف حبوبات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد از جمله سرطان را کاهش دهد.

حبوبات مصرف کنید تا سرطان نگیرید!/ مادران باردار از مصرف این مواد غذایی غافل نشوند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، تحقیقات متعدد خواص بی‌نظیر حبوبات را نشان داده است. از این رو، متخصصان تغذیه همواره بر گنجاندن این مواد به رژیم غذایی تاکید دارند.

حبوبات؛ سد راه سرطان!

شواهد نشان می‌دهد حبوبات سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف مانند پنی فنول‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و مانع آسیب دیدن سلول‌های بدن می‌شوند. تاثیر آنتی اکسیدان‌ها در جلوگیری از بیماری‌های سرطانی تایید شده است. دانشمندان در سال ۲۰۱۵ مشاهده کردند آنتی اکسیدان‌های موجود در حبوبات با سلول‌های سرطانی دستگاه گوارش مبارزه می‌کند.
 


حبوبات؛ دوستدار قلب!

همچنین تحقیقات دانشمندان در سال ۲۰۱۷ نشان داد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افرادی که به صورت مداوم از حبوبات در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

حبوبات؛ کمک‌حال دیابتی‌ها برای کنترل قند خون

حبوبات دارای فیبر بالایی هستند و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آن‌ها به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون کمک می‌کند. فیبر فرآیند هضم غذا را طولانی کرده و مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود. براساس نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد داشتن رژیم غذایی حاوی فیبر بالا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.
 


مادران باردار حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانند

فولات یکی دیگر از مواد مغذی موجود در حبوبات است که برای کارکرد طبیعی بدن، تولید گلبول‌های قرمز خون و نیز جلوگیری از نقص در لوله جفت در طول بارداری ضروری است. مادران باردار باید برای سلامت خود و جنین در طول دوره بارداری حبوبات را به رژیم غذایی خود بگنجانند. یک فنجان حبوبات دارای ۴۸۲ میکروگرم فولات است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول