اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده عراقی: اخراج نظامیان آمریکایی از کشور یک تصمیم ملی است

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اینکه ملت عراق خطرات حضور نظامیان آمریکا در این کشور را درک می‌کند، بر ضرورت اخراج این نظامیان تأکید کرد.

نماینده عراقی: اخراج نظامیان آمریکایی از کشور یک تصمیم ملی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که اخراج نظامیان آمریکا از کشور تصمیم ملی است و همگان خطر حضور این نظامیان در کشور را درک می‌کنند.

تقی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که تصمیم برای اخراج نظامیان خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق یک تصمیم سیاسی صرف نیست بلکه یک تصمیم ملی است که نمایندگان همه اقشار ملت عراق آن را اتخاذ کرده‌اند.

وی تأکید کرد که عراق به وجود این نظامیان بیگانه نیازی ندارد بلکه نیروهای ملی قادر هستند با خطرات تروریسم و هر گونه تهدید خارجی علیه امنیت و ثبات عراق مقابله کنند.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که حضور نیروهای بیگانه از جمله آمریکا در عراق باعث به وجود آمدن بحران‌ها و مشکلات بی شماری در کشور شده است و تصمیم پارلمان مبنی بر اخراج این نیروها از کشور نشاندهنده بیانگر دوراندیشی و درک خطرات زیاد حضور این حضورها در عراق است.

او تأکید کرد که همه عراقی‌ها خطرات حضور این نیروها در عراق را درک می‌کنند و همه درباره اخراج نظامیان آمریکا و اجرای مصوبه پارلمان در این باره اتفاق‌نظر دارند.

آمریکا سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول