اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ایجاد ۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان قزوین توسط کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: برنامه کمیته امداد استان قزوین برای سال جاری ایجاد پنج هزار فرصت شغلی است که طی ۹ ماه گذشته از سال بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان و محرومان فراهم شده است.

ایجاد ۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان قزوین توسط کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با مسئولین بخش خرمدشت بیان کرد: اشتغال زایی یکی از سیاست های راهبردی و کلیدی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توانمند سازی اقتصادی نیازمندان است.

وی ادامه داد: این نهاد تلاش می کند با استفاده از ظرفیت های مختلف برای کاهش محرومیت و برنامه فقرزدایی اقدام کند که در این میان رویکرد اشتغال زایی راهکار مهمی برای تحقق این هدف است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برنامه کمیته امداد استان قزوین برای سال جاری ایجاد پنج هزار فرصت شغلی است که طی ۹ ماه گذشته از سال بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان و محرومان فراهم شده است.

وی در تشریح سیاست اشتغال زایی افزود: یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد امام خمینی(ره)، کمک به تقویت روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس در خانواده های تحت حمایت است که به علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود به نحوی که افزایش حجم این گونه فعالیت‌ها در مقایسه با سال‌های قبل را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از اهمیت این موضوع تلقی کرد.

حق گویان تصریح کرد: هدف از اجرای این فعالیت‌ کمک به تامین درآمد برای خانوارها و ایجاد مشاغل مکمل جهت بهبود رفاه خانواده های تحت پوشش است. بنابراین حمایت و کمک به مددجویان برای موفقیت بیشتر، می‌تواند منجر به اثربخشی چنین طرح‌هایی در راستای توسعه کارآفرینی اقشار ضعیف جامعه شود.

وی عنوان کرد: البته طرح های اشتغال زایی در کمیته امداد براساس توان و ظرفیت های محلی و انگیزه و مهارت های فرد مورد پیگیری قرار می گیرد تا بتوانیم بستر اشتغال مناسب و شایسته ای را برای محرومان فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خطاب به اعضای شورای شهر و شهرداری خرمدشت اظهارکرد: همه کسانی که دل در گرو خدمت به نیازمندان و محرومان دارند، با توان و ظرفیت خود می توانند در عرصه خدمت به نیازمندان وارد شوند.

وی توضیح داد: یکی از خدمات این نهاد برای کاهش آلام و مشکلات جامعه هدف تأمین مسکن است بنابراین مجموعه شورا و شهرداری می توانند با استفاده از ظرفیت های خویش برای کمک به نیازمندان وارد شوند و با اختصاص زمین و کمک به ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای نیازمندان، بستر ارتقای خدمت رسانی به محرومان را فراهم کنند.

حق گویان یادآورشد: این نهاد آمادگی دارد در صورت تامین زمین برای مسکن نیازمندان با اختصاص کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی بستر خانه دار شدن محرومان را فراهم کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول