اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم در کرمان

کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم (پاسداشت شهدای مدافع حرم استان کرمان) با حضور فرزندان حاج‌قاسم و قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلی کرمان برگزار شد.

آغاز کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان عصر امروز در کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم (پاسداشت شهدای مدافع حرم استان کرمان) با حضور فرزندان حاج‌قاسم و قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلی کرمان اظهار داشت: فرزندان شهید حاج‌قاسم کسانی هستند که همراه و یاور ایشان بودند و با صبرشان این مرد بزرگ الهی را کمک کردند تا بتواند رسالت بزرگ الهی خود را برای جهان اسلام و ملت ایران انجام دهد.

وی تصریح کرد: یک سال گذشت اما ذره‌ای داغ و فراق این شخصیت عزیز و کم‌نظیر و در برخی عرصه‌ها، بی‌نظیر جهان اسلام بر هیچ کس کهنه نمی‌شود.

 معروفی افزود: در شب سالگرد شهادت با آن سرمای 9 درجه زیر صفر مشتاقان و دوستان چنان عرض ارادت کردند که انگار همان لحظه حاج‌قاسم شهید شده و خبردار شدند.

 وی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران و کرمان دیگر اینگونه نیست که حاج‌قاسم را فقط دوست داشته باشند، بلکه فراتر از آن است؛ ادامه داد: مردم عاشق حاج قاسم هستند چون شهید حاج‌قاسم که نماد شهیدان ماست به اسلام و اهل بیت (ع) و عاشورا و امامین انقلاب عشق می‌ورزید و ذوب در همه ارزش‌های الهی و ملت بزرگ ایران بود.

معروفی بیان کرد: امروز مردم ایران همه عاشق این مرد بزرگ شدند چون در راه خدا و ائمه هدی قدم گذاشت و زندگی کرد و حیاتش طیبه بود و مماتش طیبه‌تر شد، در همه جا دست پر خیر و بابرکت این انسان بزرگوار را مشاهده می‌کنیم و هیچ گره‌ای نمی‌بینیم و اصرار داریم هر کس در مکتب حاج‌قاسم گام بردارد، این مکتب بن‌بست شکن است چون در راه عاشورا بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 47 شهید مدافع حرم در استان کرمان داریم که 36 شهید عزیز از تیپ فاطمیون و 9 شهید از استان به علاوه حاج‌قاسم و شهید پورجعفری هستند، گفت: شهدا محور وحدت ملت هستند و شهید حاج‌قاسم محور وحدت جهان اسلام و جبهه بر حق مقاومت است.

معروفی خاطرنشان کرد: همه مشتاق وصول هستیم، اما نگران و پریشانیم که مبادا ما در این راه باقی بمانیم، به زمین بخوریم و منحرف شویم و به بالاترین سعادت که شما رسیدید، نرسیم.

وی ادامه داد: شهید حاج‌قاسم عصاره ملت بزرگ ایران است، بدخواهان و دشمنان بدانند! شما فقط حاج‌قاسم را هدف قرار ندادید، بلکه قلب ملت ایران را هدف قرار دادید و امروز 80 میلیون قلب حاج‌قاسم می‌تپد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز همه ما عاشق و فرزندان حاج‌قاسم هستیم و مراد او را عملیاتی خواهیم کرد و جانمان را مثل او خواهیم داد چون آن چیزی که می‌خواست، ماندن کنار ولایت بود.

وی بیان کرد: در مکتب حاج‌قاسم دو چیز اصل بود؛ دشمن‌شناسی حقیقی و دقیق و امام‌شناسی، و ایشان در وصیتنامه‌اش اصرار به این دو اصل دارد که اگر عمل کنیم هیچ وقت ضربه نخواهیم خورد.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول