اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید عبدالملک الحوثی: انقلاب اسلامی ایران ثمره فداکاری و شهادت بود

سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت روز شهید به سخنرانی پرداخت و بر لزوم بزرگداشت شهدا تأکید کرد.

سید عبدالملک الحوثی: انقلاب اسلامی ایران ثمره فداکاری و شهادت بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، امروز (یکشنبه) در سخنانی به مناسبت روز شهید، گفت که در سالروز شهید، بار دیگر بر عزم خود تأکید کرده و یاد و خاطره شهدا و فداکاریشان را زنده نگه می‌داریم.

به نوشته وبسایت المسیره، او گفت که باید از راه و منش شهدا، درس‌های مفیدی بگیریم و مسئولیتی که بر گردن جامعه و حکومت در خصوص خانواده شهید داریم را یادآور شویم.

رهبر جنبش انصارالله یمن، تأکید کرد که برای رهایی از سیطره طاغوتیان باید آمادگی کامل برای فداکاری وجود داشته باشد. چرا که هدف دشمنان از توطئه‌ها تسلط بر امت اسلامی و استفاده از آنان در راه اهدافشان با استثمار امکانات مادی و موقعیت جغرافیایشان است.

عبدالملک الحوثی تأکید کرد که اگر امت اسلامی برای مقابله با این هجمه اقدام نکند، همه چیز را از دست خواهد داد.

او افزود: «به تبلیغ و بسط مفهوم شهادت در راه خدا برای مواجهه با طاغوتیان زمان یعنی آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان نیاز داریم. ما در مرحله مهمی هستیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که مفهوم شهادت در راه خدا برای امت اسلامی پیروزی در بر دارد. آزادی منطقه غزه و پیروزی‌هایی که حزب‌الله در لبنان محقق ساخته، نمونه‌ای از موفقیت‌آمیز بودن تجربه جهاد و شهادت است.»

عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: «انقلاب اسلامی ایران تجربه‌ای بود که ثمره فداکاری را نشان داد و آن هم آزادی ایران از هیمنه آمریکا و حکومت شاه بود. سوریه و عراق و بحرین نیز نمونه‌هایی از نتیجه ایستادگی و آمادگی برای فداکاری و شهادت را به نمایش گذاشته‌اند.»

او سپس به سیاست‌های دشمنان اسلام پرداخت و گفت که دشمنان در مرحله کنونی، به اقداماتشان از خارج اکتفا نمی‌کنند و تلاش دارند امت اسلامی را از داخل و از طریق جریان نفاق به آتش بکشند.

رهبر انصارالله یمن، دولت سعودی، امارات، نظامیان سودان، آل خلیفه در بحرین و حکومت مغرب را مصداقی بر جریان نفاق در کشورهای اسلامی برشمرد و گفت که حرکت قطار سازش، حجم روابط برخی کشورها با دشمن صهیونیست و اینکه آن‌ها تا چه میزان گوش به فرمان آمریکا هستند را نشان داد.

عبدالملک الحوثی تأکید کرد که آمریکا به دولت سعودی به عنوان نماینده خود در منطقه نمی‌نگرد، بلکه سعودی‌ها صرفا «گاو شیرده» هستند. 

او حقیقت و ریشه اصلی برخی درگیری‌ها در منطقه را به آمریکا و رژیم اسرائیل نسبت داد و گفت که برخی کشورها نیز در این میان به آن‌ها می‌پیوندند.

عبدالملک الحوثی افزود: «تمامی تلاش‌ها برای معرفی کردن ایران و کشورهای محور مقاومت به عنوان دشمن، در راستای دور کردن امت اسلامی برای مقابله با دشمنان حقیقی است. اولین کسانی که از خطر ایران سخن گفتند، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند و سپس سعودی‌ها و اماراتی‌ها شروع به زدن این سخنان کردند.»

او سپس آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را به فتنه‌انگیزی وتحریک عوامل تکفیری متهم کرد و گفت که دولت سعودی با توطئه‌هایش علیه امت اسلامی، در چارچوب طرح و نقشه آمریکا و رژیم اسرائیل عمل می‌کند.

عبدالملک الحوثی در ادامه خواستار وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شد و گفت که دشمنان در صدد ایجاد تفرقه و چندگانگی میان امت اسلامی هستند تا از این طریق مقاصد خود را به پیش ببرند و از این رو همه باید در یک خندق و یک جبهه بایستند.

 

او با تأکید بر محوریت موضوع فلسطین گفت که این مسأله اساس و بنیان مواضع ما خواهد ماند، هرچند برخی کشورها که بی توجه به این مسأله هستند. اکنون توطئه‌ها روشن و مشخص است و کشورهایی در محاصره فلسطینیها و تحریم همه جانبه آن‌ها سهیم هستند و دولت سعودی فعالان جنبش حماس در عربستان را بازداشت و شکنجه می‌کند، در حالیکه آن‌ها صرفا به مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دعوت می‌کردند.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگر سخنان خود به سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت و گفت: «شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و مجاهد عالیقدر ابو مهدی المهندس را آمریکایی‌ها کشتند، چرا که آن دو از رهبران آزاده امت اسلامی بودند. باید قدر و منزلت هر فرمانده‌ای از فرزندان امت اسلامی را بدانیم و او را قهرمانی از قهرمانان امت به حساب آوریم.»

عبدالملک الحوثی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد که امت اسلامی شایسته آزادی و استقلال است و این مهم مادامی که تسلط و هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد، محقق نخواهد شد.

او در انتها گفت: «به یاری خداوند اطمینان داریم و فداکاری‌ها پیروزی‌های بزرگی را رقم می‌زنند. هر زمانی که قافله شهدا را برای مواضع خود تقدیم کردیم، خداوند نیز پیروزی را برای امت محقق می‌کند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول