اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تولید کیت‌های تست سریع کرونای ایرانی در مرحله نهایی

رئیس کمیته علمی کرونا خبر دادرئیس کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: کیت‌های تشخیص سریع که اکنون سه شرکت دانش‌بنیان به تولید آن ورود پیدا کرده‌اند، در مرحله اخذ تائیدیه نهایی هستند.

تولید کیت‌های تست سریع کرونای ایرانی در مرحله نهایی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مصطفی قانعی در مصاحبه با شبکه خبر در خصوص کیت‌های تشخیص سریع کرونا گفت: دو ماه گذشته وزارت بهداشت قبول کرد که از کیت‌های تشخیص سریع برای غربالگری جمعیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه همچنین قرار بود که این کیت‌ها از کره جنوبی وارد کشور شود، افزود: سه شرکت دانش‌بنیان به تولید این کیت‌های سریع ورود پیدا کردند که اکنون در مرحله اخذ تائیدیه نهایی هستند.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا ادامه داد: ما می‌توانیم سهم عمده‌ای از افراد علامت‌دار را ظرف ۲۰ دقیقه با کیت‌های سریع شناسایی کنیم؛ کیت‌های PCR پس از یک روز، نتیجه مبتلا بودن فرد به کرونا را مشخص می‌کند که همین باعث می‌شود افراد خود را در این مدت زمان قرنطینه نکنند.

قانعی تأکید کرد: کیت‌های سریع باعث می‌شود میزان آگاهی فرد از بیماری‌اش سریع‌تر حاصل شود؛ در نتیجه غربالگری سریع‌تر ممکن خواهد شد.

وی در خصوص قیمت کیت‌های سریع در مقایسه با کیت‌های PCR گفت: قیمت کیت‌های سریع یک سوم یا یک چهارم قیمت کیت‌های PCR است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول