اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سود 60 درصدی سهامداران «شصفها» طی دو ماه/ استقبال از بازگشایی نماد پلی‌اکریل

بازار بورس این هفته را با سقوط روز شنبه و صعود روز یکشنبه آغاز کرد، در این هفته شپلی بازگشایی شد و مورد استقبال سهامداران قرار گرفت، پتروشیمی اصفهان نیز با ادامه روند صعودی، سود 60 درصدی طی دو ماه را به ثبت رساند.

سود 60 درصدی سهامداران «شصفها» طی دو ماه/ استقبال از بازگشایی نماد پلی‌اکریل

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در میانه دی ماه بازارهای شهر آرام‌تر از هر زمان دیگری قرار دارند، دلار که از بعد انتخابات آمریکا به زیر ۲۶ هزار تومان سقوط کرده دیگر نتوانسته به این عدد برسد، بر اساس آخرین به‌روزرسانی صرافی ملی نرخ فروش هر دلار ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومان اعلام شده است.

در بازار طلا، هر انس این فلز گران‌بها سال ۲۰۲۰ را با رشد قیمت ۲۵ درصدی به پایان برد که بزرگ‌ترین رشد قیمت سالانه در یک دهه گذشته بود، در ایران اما به دلیل بالا رفتن قیمت دلار افزایش بهای طلا بیشتر، بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار که یک سال قبل در محدوده ۵۰۰ هزار تومان بود امروز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در بازارهای دیگر مانند مسکن نیز دیگری خبری از شیب صعودی قیمت‌ها نیست و گزارش‌هایی مبنی بر کاهش قیمت تا ۱۰ درصد در برخی نقاط تهران وجود دارد؛ بازار خودرو هم که مدتی نزولی شده بود به دلیل اخباری که حکایت از تغییر قیمت‌گذاری‌ها داشت هیجانی شده و رشد قیمت‌ها را در پی داشته است.

در بازار سرمایه، شاخص کل بورس که بیشتر روزهای دی را قرمز رنگ بود، در دومین روز هفته بالاخره رنگ صعود را به خود دید، هرچند که افزایش این شاخص اندک است، اما برای سهامدارانی که برای روزهای متوالی ریزش بازار را شاهد بودند، امیدوارکننده بود.

یک سال پیش در چنین روزی پس از اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی بازار سرمایه تحت تأثیر تنش‌ها وارد فاز نزولی شد و برای یک هفته تابلوی بورس به صورت یک دست قرمز رنگ بود، اتفاقی که تا پیش از آن با چنین ابعادی سابقه نداشت؛ یک سال پس از آن حادثه تلخ، نه تنها ریزش بورس جبران شد بلکه طی این مدت شاخص کل از کمتر از ۴۰۰ هزار به ۱.۳۵۵ میلیون واحد رسید تا رشد بیش از ۳ برابری را به ثبت برساند.

 

فروکش کردن هیجان فروش پس از فوران

شنبه ۱۳ دی ماه؛ بازار سرتاسر هیجان فروش را شاهد بودیم به طوری که تعداد نمادهای مثبت بسیار کم بود و حتی نمادهای کوچک بازار هم تحت فشار فروش بودند، با این حال حجم قابل توجه خرید در منفی اکثر نمادها نشان داد خریداران بازار را ترک نکرده‌اند.

فولاد بعد از فملی بیشترین تأثیر را بر افت ۳ درصدی شاخص کل داشت تا با کاهش ۴۳ هزار واحدی به ۱.۳۵۴ میلیون واحد برسد؛ شاخص هم‌وزن بورس نیز ۱.۸۴ درصد افت کرد و با منفی ۸۵۳۹ واحد به ۴۵۵ هزار واحد رسید.

یکشنبه ۱۴ دی ماه؛ عطش فروشندگان به نسبت روزهای قبل کاهش محسوسی داشت و تعداد نمادهای قرمز و سبز با هم برابری می‌کرد، ابتدای بازار عرضه بر تقاضا چیره شد اما رفته رفته قدرت خرید خریداران بیشتر نمادها را مثبت کرد و در پایان شاخص کل پس از یک هفته به رنگ سبز درآمد.

شپنا پس از شستا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشت با این حال شاخص کل و هم وزن ۰.۱ درصد رشد داشتند تا شرایط برای بازار سرمایه در ادامه هفته امیدوارکننده‌تر دنبال شود.

 

در آغاز این هفته سهم‌های بزرگ اصفهانی نسبت به کوچکترها افت بیشتری را تجربه کردند، در ادامه به بررسی آخرین وضعیت تعدادی از شرکت‌های اصفهانی فعال در بورس خواهیم پرداخت.

شرکت فولاد مبارکه اواخر هفته گذشته وارد کانال ۱۲۰۰ تومان شد و این هفته نیز ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت، این عدد نشان‌گر افت حدود ۵۰ درصدی قیمت هر سهم فولاد نسبت به تیرماه امسال است و به نظر می‌رسد این محدوده قیمتی برای غول فولادسازی ایران ارزنده و نقطه حمایتی باشد.

 استقبال از بازگشایی پلی‌اکریل

شپلی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده نوبت دوم صاحبان سهام، امروز بازگشایی شد و در سقف قیمتی مورد معامله قرار گرفت، هر سهم شرکت پلی‌اکریل از هزار تومان عبور کرده و به ۱۰۳۸ تومان رسیده است.

معاملات داروسازی فارابی امروز از حوالی صفر تابلو آغاز شد و پس از جابجایی ۲ میلیون سهم به صف فروش رسید، بیشتر نمادهای دارویی امروز در محدوده منفی معامله شدند؛ دفارا نیز مانند فولاد نسبت به تیر ماه حدود ۵۰ درصد ریزش داشته و آخرین گزارش عملکرد این شرکت دارویی در آذرماه حاکی از کاهش ۳۴ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل است. 

هتل کوثر اصفهان هفته گذشته پس از ثبت افزایش سرمایه با قیمت پایه ۵۴۰ تومان باز شد و در همان ابتدا با رشد ۲۰ درصدی همراه شد، این روند صعود تا روز دوشنبه ادامه داشت و از روز سه‌شنبه شرایط برای این سهم تغییر کرد، این هفته نیز سهم با صف فروش مواجه شده و آخرین قیمت امروز گکوثر به ۴۹۰ تومان کاهش یافت.

سود ۶۰ درصدی سهامداران «شصفها» طی دو ماه 

 پتروشیمی اصفهان از نمادهای اصفهانی فعال در بازار پایه بورس با این که بازه قیمتی مثبت و منفی دو درصدی دارد طی دو ماه اخیر و علی‌رغم ریزش شاخص کل، سود ۶۰ درصدی را برای سهامدارانش به همراه داشته است، شصفها در روزهای گذشت همواره در سقف قیمتی و با حجم پایین معامله می‌شد اما امروز صف خرید عرضه و حجم معاملات به ۱.۵ میلیون سهم رسید این عدد ۱۰ برابر میانگین حجم روزانه این نماد است.

این هفته پیشنهاد هیأت مدیره سیمان اصفهان مبنی بر افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی این شرکت روی کدال رفت تا از سرمایه ۲۰ میلیاردی فعلی به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد، سصفها روند رو به رشدی را در یک سال اخیر داشته به طوری که اوایل دی ماه سال گذشته هر سهم این شرکت کمتر از ۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شد، امروز قیمت هر سهم در حوالی ۳۵ هزار تومان به صف خرید نشست. 

نتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول