اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح دو ذوالفقار انقلاب هستند/ برخی آمریکا را به جای دوست، جا می‌زنند

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی هر دو ذوالفقار انقلاب هستند، گفت: شهید قاسم سلیمانی با خون خود و آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز با قلم خود، همه وجودشان را فدای اسلام و انقلاب کردند.

سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح دو ذوالفقار انقلاب هستند/ برخی آمریکا را به جای دوست، جا می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در مراسم گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در خرم‌دره برگزار شد، با اشاره به رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی، اظهار کرد: این عالم ربانی، فقیهی مجاهد و حکیمی عالم بود که خدمات بی‌شماری را برای انقلاب انجام داد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی هر دو ذوالفقار انقلاب هستند، تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی با خون خود و آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز با قلم خود، همه وجودشان را فدای اسلام و انقلاب کردند، به همین خاطر همه ما باید تلاش کنیم از برکات‌شان در زندگی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی یک مکتب بود، بیان کرد: شخصیت سلیمانی و زندگی این شهید والامقام دارای سه مؤلفه اصلی شامل «مقاومت و مبارزه با دشمن»، «محبت و عشق پر حرارت نسبت به مردم و خانواده شهدا» و «ولایت‌پذیری» است که اگر این سه مؤلفه را همه ما پشتوانه زندگی خود قرار دهیم، حتماً از مشکلات و گردنه‌های پیش روی انقلاب به خوبی عبور خواهیم کرد و به جرأت می‌توان گفت که این سه ضلع، حافظ کشور است.

شجاعی با اشاره به محبت عمیق و قلبی و پرحرارت شهید سلیمانی نسبت به مردم و خانواده شهدا، ادامه داد: انس و محبتی که این شهید بزرگوار نسبت به خانواده شهدا و به‌ویژه فرزندان شهدای مدافع حرم داشت، مثال‌زدنی است تا جایی که شبیه این محبت را در جامعه کم داریم.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که یکی از بارزترین ویژگی‌های مکتب سلیمانی، ولایت‌پذیری سردار دل‌ها است، تصریح کرد: شهید سلیمانی یک ولایت‌پذیر پرحرارت است، تا جایی که وی همواره تبعیت از ولایت‌فقیه را موجب سعادت‌مندی انسان عنوان می‌کرد.

وی با اشاره به دشمن‌شناسی شهید سلیمانی در برابر دشمنان، متذکر شد: انسان اگر دشمن خود را نشناسد، نمی‌تواند در برابر آن‌ها ایستادگی کند.

شجاعی با تاکید بر اینکه یکی از تاکیدات قرآن، دشمن‌شناسی و دشمنی با دشمن است، تا جایی که خداوند در آیه‌هایی از قرآن می‌فرماید: قطعاً شیطان برای شما دشمن است، او را به عنوان دشمن اتخاذ کنید، افزود: انسان اگر نتواند روابط خود را با دشمن تنظیم و در مقابل آنان مقاومت کند، در زندگی قامت راست نخواهد کرد.

جامعه‌ای که نتواند دشمن خود را بشناسد، از بین خواهد رفت

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به حال جامعه‌ای که دشمن‌شناس نباشد تأسف خورد، یادآور شد: قطعاً جامعه‌ای که نتواند دشمن خود را بشناسد، از بین خواهد رفت، به همین خاطر در این زمینه باید بسیار آگاهانه و بابصیرت عمل کرد.

وی با بیان اینکه یکی از دروغ‌هایی که در حال حاضر برخی از افراد تحویل ملت ایران می‌دهند، این است که آمریکا با ملت ایران دشمن نیست، متذکر شد: در زمان حکومت صدام، عراق نوکر حلقه به گوش آمریکا بود اما با وجود این موضوع، زمانی که آمریکا دستش به ملت عراق رسید، یک میلیون نفر را از بین برد.

شجاعی با بیان اینکه ملت ایران ده‌ها سال است که موی دماغ آمریکا شده و دشمنی دیرینه با آن‌ها دارد، گفت: اگر آمریکایی‌ها دست‌شان به ملت ایران برسد، اجازه زندگی به آن‌ها نخواهند داد. آمریکا علاوه بر دشمنی با ملت ایران، دشمن دین و مذهب آنان نیز است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با پرداختن به این موضوع که آمریکا دشمن تمامیت ارضی ملت ایران نیز است، تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که آمریکایی‌ها در ایران دنبال می‌کنند، طرح تجزیه کشورمان به کشورهای کوچک است تا بدین وسیله نامی از ایران باقی نماند.

وی با بیان اینکه برخی آمریکا را دشمن نمی‌شمارند و آدرس غلط به مردم می‌دهند و آمریکا را به جای دوست، جا می‌زنند و از این رو به دنبال بزک کردن چهره واقعی و زشت آمریکا برای مردم هستند، تاکید کردند: در این مواقع است که آیات قرآن در زمینه دشمن‌شناسی و ضرورت مبارزه با آنان، مصداق پیدا می‌کند و این همان موضوعی است که شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی تن به آن نداده و تا آخرین قطره خون خود در برابر آن مقاومت کردند.

شجاعی دشمن‌شناسی را یکی از ارکان اصلی مکتب شهید سلیمانی برشمرد که کشور را در مقابله همه خطرات بیمه می‌کند، تاکید کرد: هر کسی که با دشمن معامله کند، خانه‌اش ویران می‌شود، پس باید مراقب بود تا در کشور عده‌ای به بهانه‌های مختلف، با چشم بستن به روی دشمن، کشور را به سمت ویرانی و نابودی پیش نبرند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در پایان از  جمله مهمترین اصول در مکتب شهید سلیمانی و گفتمان انقلاب اسلامی را که باید مسؤولان کشور سرلوحه خود قرار دهند اینگونه عنوان کرد: اساس اصلی در این دو مکتب تواضع و محبت در قبال مردم و خدمت بی‌منت و صادقانه در قبال آنان است.

انتهای پیام/23087/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول