اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مورالس از مبارزات سردار شهید «قاسم سلیمانی» تجلیل کرد

رئیس جمهور پیشین بولیوی در پیامی از مبارزات سردار شهید قاسم سلیمانی علیه امپریالیسم و در دفاع از حق حاکمیت ملت‌هایی که از تهاجم خارجی رنج میبرند، تجلیل کرد.

مورالس از مبارزات سردار شهید «قاسم سلیمانی» تجلیل کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اِوو مورالس» رئیس جمهور پیشین بولیوی روز یکشنبه، در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» گفت، کشورش در تکریم از این فرمانده در کنار مردم ایران قرار دارد.

مورالس در پیامی توییتری نوشت: «مبارزه با امپریالیسم قهرمانان و شهدایی مانند فرمانده قاسم سلیمانی در جهان دارد که سال گذشته مورد ترور قرار گرفت».

رئیس جمهور پیشین بولیوی افزود: «مردم، مبارزه آنان برای عدالت و دفاع از حق حاکمیت ملت‌هایی که از تهاجم خارجی رنج میبرند را به رسمیت میشناسند. ما به تکریم او در ایران می‌پیوندیم».

بامداد سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) سال ۱۳۹۸ ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی انتشار این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول