اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

امضای 2 هزار و 300 نفر در کمپین «فارس من» کارساز شد/ صدور احکام «فوق‌العاده حق جذب» کارکنان مخابرات از فردا

کمپین امضای 2 هزار و 300 نفری کارکنان مخابرات در «فارس من» برای دریافت حق جذب در حقوق به نتیجه رسید و احکام اداری مربوط از فردا یکشنبه 21 دی‌ماه 99 صادر می‌شود.

امضای 2 هزار و 300 نفر در کمپین «فارس من» کارساز شد/ صدور احکام «فوق‌العاده حق جذب» کارکنان مخابرات از فردا

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، بیش از 2 هزار و 300 نفر از کارکنان شرکت مخابرات ایران در کمپینی در سامانه «فارس من» خواستار اجرای مصوبه «فوق العاده جذب» شده اند.

کمپین کارکنان مخابرات این کمپین را امضا کردند و پرسیدند که «چرا احکام حق جذب کارکنان مخابرات صادر نمی‌شود؟»

طبق آیین نامه مصوب شرکت، احکام فوق العاده جذب (بازار کار) باید برای کارکنان این شرکت صادر شود که این موضوع به تاخیر افتاده است؛ البته در نهایت این کمپین پایانی خوش دارد.

*ماجرای احکام حق جذب کارکنان مخابرات چیست؟

برای خیلی ها که اساسا در جریان این مطالبه نیستند، مطالبه روشن نیست. موضوع درباره حقوق کارکنان شرکت مخابرات ایران است.

ماجرا از این قرار است که ردیفی با عنوان «فوق‌العاده حق جذب کارکنان مخابرات» مطابق توافق تشکل های کارگری این شرکت با سهامدار عمده مخابرات در 17 آذر 98 و در  27 بهمن 98، باید از 22 بهمن 98 برقرار می شد.

این دستور در نامه ای به شماره 17562/م مورخ 99/07/13 توسط رئیس هیات مدیره به مدیرعامل مخابرات ایران هم ابلاغ شده اما اجرایی نشد.

*کارکنان مخابرات چه می‌خواهند؟

میثم باقری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات قم که سردبیر سوژه در سامانه «فارس من» است، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره این مطالبه، توضیح داد: پس از ابلاغ این مصوبه در چندین نوبت اجرایی شدن آن را از مدیران وقت شرکت مخابرات ایران پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: حتی پس از ثبت سوژه هم چندین مرتبه وضعیت اجرای مصوبه را از مدیرعامل قبلی شرکت و فعلی بهانه جویا شدیم اما هر بار بهانه منابع مالی را برای عدم اجرای آن بیان کردند.

اکنون کارکنان شرکت مخابرات امیدوارند که با این سوژه  بتوانند حرف خود را به گوش مدیران خود برسانند.

*پیگیری خبرنگار فارس از مدیران شرکت مخابرات

خبرنگار فارس برای رسیدن به پاسخ مطلوب در 2 نوبت این مطالبه را پیگیری کرد.

در نخستین پیگیری از مدیران شرکت مخابرات ایران، اعلام شد که «با توجه به مصوبه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران درباره حق جذب کارکنان این شرکت، پیگیری ها برای اجرای این مصوبه در معاونت نیروی انسانی شرکت در حال انجام است و مقدمات اجرای مصوبه در حال آماده سازی است.»

دومین پیگیری خبرنگار فارس هم از اجرایی شدن این مصوبه حکایت داشت.

*امضای 2 هزار و 300 نفر در کمپین «فارس من» کارساز شد

«مجید سلطانی»، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از ابلاغ موضوع اجرای دستورالعمل فوق العاده جذب (بازار کار) خبر داد و گفت: این دستورالعمل بر اساس چارچوب های تعیین شده برای هر یک از سطوح سازمانی محاسبه می شود.

وی تصریح کرد: با هدف تعهد به کارکنان و عمل به آیین نامه مصوب شرکت، احکام فوق العاده جذب (بازار کار) با انتخاب نوع حکم از روز یکشنبه 21 دی ماه 99 صادر می شود.

*آخرین وضعیت اعمال فوق‌العاده حق جذب کارکنان مخابرات

اجرای مصوبه فوق‌العاده حق جذب کارکنان مخابرات  در تاریخ 15 دی ماه 99، توسط مدیریت شرکت مخابرات ایران به مدیران و سرپرستان مناطق این شرکت ابلاغ شده است و لازم الجرا است.

متن کامل ابلاغیه از    آدرس در دسترس است.

*کارکنان مخابرات راضی از نتیجه کمپین «فارس من»

با این نتیجه، سردبیر سوژه «فارس من» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، از طرف کارکنان مخابرات، رضایت را از نتیجه به دست آمده اعلام کرد.
وی گفت: با پیگیری اعضای شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات ایران و حسن تدبیر و مساعدت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل مخابرات ایران، بالاخره از سوی مدیرعامل مخابرات ایران شیوه نامه اجرایی صدور احکام حق جذب کارکنان مخابرات ابلاغ شد.
وی با بیان این که اقدام مدیرعامل مخابرات ایران در پایان دادن به انتظار چندین ساله کارکنان مخابرات در صدور احکام فوق العاده بازار کار (حق جذب) ، امید تازه ای به مجموعه کارکنان مخابرات ایران تزریق کرد و مجموعه کارکنان مخابرات را در راه اعتلای این شرکت مصمم و همدل کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول