اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

کاظم جلالی: تهران و مسکو در زمینه کرونا همکاری می‌کنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به انجام آزمایش واکسن کرونا از سوی ایران، به همکاری تهران و مسکو در این زمینه اشاره کرد.

کاظم جلالی: تهران و مسکو در زمینه کرونا همکاری می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی «ایزوستیا» که روز یکشنبه منتشر شد، گفت که روسیه در حال مهیا شدن برگزاری  یک نشست در زمینه همکاری در تولید واکسن ضد ویروس کرونا است.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از خبرگزاری «تاس» «کاظم جلالی» سفیر ایران در این زمینه گفت: «در مکالمات تلفنی اخیر بین روسای جمهوری ایران و روسیه بر علاقه ایران برای همکاری با روسیه در زمینه تولید واکسن ویروس کرونا و تبادل تجربه تاکید شد. در حال حاضر اسناد روسی در مورد واکسن‌ها در حال بررسی است  و تصمیم گرفته شد که به زودی یک نشست در این زمینه برگزار شود.»

سفیر ایران در روسیه گفت: «اگرچه ایران آغاز مرحله اول آزمایش اولین واکسن ایرانی کرونا بر روی انسان را اعلام کرده، با این حال هنوز سرگرم بررسی همه واکسن‌های تولید شده از جمله واکسن کرونای  ساخت روسیه است.»

رئیس «انستیتو پاستور ایران» به تازگی از انجام مرحله دو کارآزمایی واکسن کرونای این مجموعه خبر داد و گفت، با بررسی مزایا و معایب واکسن فایزر، خرید آن عاقلانه نیست.

روسیه نیز چندی قبل از شروع رسمی آزمایش واکسن کرونا بر روی  شهروندان خود  خبر داد. واکسن ضد کرونای ساخت روسیه «اسپوتنیک وی» نام دارد و  شرکت واکسن سازی روسیه در توییتی اعلام کرد که واکسن اسپوتنیک بسیار ارزانتر از واکسن‌های آمریکایی ضد کرونای «فایزر» و «مدرنا» خواهد بود. در این توییت آمده است که واکسن‌های ساخت شرکتهای فایزر و مدرنا هرکدام به ترتیب 39 و 50 دلار در (مقیاس 2 دوز برای هر انسان) خواهند بود در حالیکه بهای واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه بسیار ارزانتر از این دو نوع است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول