اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حق‌گویی آیت‌الله مصباح خاری در چشم دشمنان بود

امام جمعه قشم گفت: صراحت لهجه و حق‌گویی آیت‌الله مصباح خاری در چشم دشمنان داخلی و خارجی بود که از این رو بعضا سعی در تحریف مواضع انقلابی ایشان داشتند.

حق‌گویی آیت‌الله مصباح خاری در چشم دشمنان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم شامگاه امروز در آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح‌‌یزدی اظهار داشت: بررسی‌ دوستان، دشمنان، آثار، موضع گیری‌ها، ساده زیستی و زهد آیت‌الله مصباح گویای شخصیت جامع این علامه است.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی ارتحال این عالم فرزانه، افزود: آیت‌الله مصباح عالمی ربانی، فقیه و حکیمی مجاهد است که محضر چندین فقیه از جمله آیت‌الله بهجت و امام خمینی(ره) را درک کرده بود.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: این عالم دینی در ردیف صاحبان فتوا قرار داشته اما بنابر ضرورت و احساس وظیفه‌ای که برای خدمت در سایر عرصه‌ها به جهت اعتلای انقلاب اسلامی ایران احساس می‌کرد به دنبال این کار نرفت.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: مجاهد بودن از دیگر خصوصیات این علامه است که در تمام اقسام جهاد از جمله مبارزه با دشمن درونی، بیرونی و فرهنگی یک مجاهد به تمام معنا و فیلسوفی تمام عیار به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: ارتحال آیت‌الله مصباح خسرانی برای حوزه‌های علمیه و مراکز معارف دینی، اسلامی و انسانی است چرا که این متفکر عالیقدر از شخصیتی مسلط بر تمامی زمینه‌های معارف اسلامی برخوردار بود.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: این متفکر برجسته، اهل فکر و صاحب نظر کتاب‌های علامه طباطبایی، ملاصدرا و دیگر علمای بنام را نقادی کرده و از ایده و ابتکارات فاخر در فلسفه، عرفان و به طور عام در علوم اسلامی برخوردار می‌باشد.

دکتر تارم عنوان کرد: آیت‌الله مصباح مدیری شایسته و دارای زبانی گویا در اظهار حق بود که هرگز لوای پنهان کاری قرار نگرفت و همواره با صراحت حق را بیان می‌کرد.

وی ابراز داشت: حق گویی این عالم سبب شد بعضا دشمنان سعی در تحریف موضع‌گیری‌های ایشان داشته و انواع تهمت‌ها را برای کاستن از جایگاه ایشان به وی نسبت دهند.

امام جمعه شهرستان قشم با پاسخ به شبهاتی پیرامون این عالم دینی، تصریح کرد: کتب راهگشا، تربیت شاگردان و فرزندانی تاثیرگذار در جامعه و حضور کم نظیر در تمامی صحنه‌های انقلاب از دیگر خصوصیات آیت‌الله مصباح است.

به گزارش فارس، این آیین با حضور امام جمعه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیر و اساتید حوزه‌های علمیه قشم و جمعی از مردم و مسوولان در مسجد النبی(ص) این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول