اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

واکنش سردار سلیمانی به تحلیل‌های غلط علیه نیروی قدس

در مراسمی که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد، از پدر شهیدان هادی و جواد طارمی تجلیل شد و سعدالله زارعی به تعریف واکنش سردار سلیمانی به تحلیل‌های غلط علیه نیروی قدس پرداخت.

واکنش سردار سلیمانی به تحلیل‌های غلط علیه نیروی قدس

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در مراسمی که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد، از پدر شهیدان هادی و جواد طارمی تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانس برای سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح سراسر کشور برگزار شد، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ولایت‌پذیری را یکی از ویژگی‌های شاخص سردار سلیمانی برشمرد و گفت: ایشان پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای بودند و در سخنانی سه بار قسم جلاله خوردند که از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی با، ولی فقیه زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در تبیین نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش و برقراری امنیت در منطقه و جهان، گفت: رهبر معظم انقلاب خطاب به سردار سلیمانی فرمودند که شما با متلاشی کردن توده سرطانی و مهلک داعش نه فقط به کشور‌های منطقه و جهان اسلام بلکه به همه ملت‌ها و بشریت خدمت کردید.

وی گفت: ایشان در طول سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در عرصه‌های مختلف جهاد و مبارزه با شیاطین و اشرار جهان، آرزوی شهادت داشتند و به این مقام والا رسیدند و خون پاک این شهید به دست یکی از شقی‌ترین انسان‌های تاریخ بر زمین ریخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی اظهار داشت: ایشان نه تنها یک رزمنده میدان جنگ بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی‌نظیر بود و نفوذ کلامی داشت که از دل مخلص ایشان بر می‌خاست و همه گروه‌های مقاومت را مطیع و شیفته کلام خود می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت رحلت علامه مصباح یزدی گفت: ایشان فقیه انقلابی و فیلسوفی مجاهد و وارسته بودند و به همراه شهید مطهری از جمله کسانی بودند که منافقین را خوب شناختند و مسأله نفاق و التقاط را به چالش کشاندند.

در ادامه این مراسم، سعدالله زارعی استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل با اشاره به اخلاص شهید سلیمانی در مبارزه و جهاد گفت: الحمدلله شهدای ما گام‌های بلندی در اخلاص برداشتند، اما بنده حقیقتا چیزی در ایشان دیده و درک کردم که فوق‌العاده بود.

وی افزود: گزارش‌هایی از تحلیل‌های غلطی که برخی از افراد از ایشان و فعالیت نیروی قدس داشتند، در جلسه‌ای مطرح شد و سردار سلیمانی ضمن ابراز تأسف گفت درست است که حق را وارونه جلوه می‌دهند و حقیقت و قدرت جمهوری اسلامی را نادیده می‌گیرند، اما هیچ لازم نیست که در مقابل این حرف‌ها، حرفی بزنیم و انرژی خود را صرف جواب دادن کنیم ما باید کارمان را انجام بدهیم و بقیه مسائل را به خدای متعال بسپاریم.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: این مسأله از چند بعد حائز اهمیت است؛ از یک سو اختلافی در جمهوری اسلامی دامن زده نشود و از اختلاف پرهیز شود و از سوی دیگر خط شهید این بود که اقتدار جمهوری اسلامی باید کامل باشد.

زارعی گفت: شهید سلیمانی بر این اعتقاد داشت که جمهوری اسلامی ایران، حرم اهل بیت (ع) است و استدلالش این بود که تا جمهوری اسلامی هست بقیه حرم‌ها حرمت دارند و اگر جمهوری اسلامی نباشد بقیه حرم ها، حرمت و امنیتی ندارند.

وی اظهار داشت: ایشان تمام دختران و پسران ایرانی را فرزندان اهل بیت(ع) می‌دانست و خدمت به این بچه‌ها را در حد خدمت به بچه‌های ائمه قبول داشت که این یک خدمت بی منت و شبانه روزی بود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار داشت: سردار سلیمانی به این معتقد بود که ما نباید هیچ کاری خارج از کشور انجام بدهیم مگر اینکه نتیجه‌ای برای جمهوری اسلامی به دنبال داشته باشد و منجر به ارتقاء امنیت، اقتدار و موقعیت و منافع کشور شود.

در پایان این مراسم از پدر شهیدان هادی و جواد طارمی تجلیل شد.

گفتنی است که سرگرد پاسدار هادی طارمی از همرزمان و محافظان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که در عملیات تروریستی دولت آمریکا همراه با شهدای والامقام سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس به درجه شهادت رسید.

شهید جواد طارمی نیز در سال ۱۳۶۲ و در جریان عملیات خیبر و در رکاب شهید همت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

//

ویژه‌نامه مرد میدان را همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خبرگزاری فارس بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول