اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است/ مردم مراقب باشند

رئیس اداره بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تا کنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است/ مردم مراقب باشند

علی‌رضا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان، اظهار داشت: تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: مواردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دیگر استان‌های کشور به تائید رسیده که این موضوع انجام اقدامات پیشگیرانه را جدی‌تر می‌کند.

رئیس اداره بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه پرندگان وحشی مهاجر را به عنوان مهمترین ذخایر طبیعی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست و گفت: به وسیله پرندگان وحشی مهاجر آبزی، ویروس از یک نقطه به نقطه دیگری حمل و از طریق بزاق، فضله، بیماری به پرندگان اهلی و کسانی که با پرندگان تماس دارند منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این عفونت در پرندگان اهلی به سرعت سبب همه‌گیری در میان آن‌ها می‌شود، ادامه داد: روستائیان از رهاسازی پرندگان در محیط به‌شدت جلوگیری کنند و از وانتی‌ها دوره‌گرد عرضه ماکیان در سطح روستاها به هیچ وجه خریداری نکنند.

حیدری اضافه کرد: هرگونه تلفات مشاهده شده در پرندگان بومی و همچنین پرندگان حیات وحش منطقه‌ای را که زندگی می‌کنند، به نزدیکترین اداره دامپزشکی منطقه خود و یا سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند.

وی از شهروندان خواست، به هیچ وجه از مرغ‌های که به شکل خیابانی عرضه و کشتار می‌شود استفاده نکنند و گوشت مرغ مصرفی خود را حتما از مراکز مجازی که به شکل بسته‌بندی و دارای شناسنامه مشخص است خریداری و تهیه کنند.

حیدری در پایان، خاطرنشان کرد: پرورش‌دهندگان طیور بومی و صنعتی باید هشدارهای مرتبط با شیوع  آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند و در مرغداری‌ها کنترل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای در این واحدها برای پیشگیری از بیماری‌ها با جدیت رعایت شود.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول