اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

قرارگاهی با تدارکاتِ دلی/ از جان بخشیدن به ۷۰۷ خانه تا جایزه دادن به دانش‌آموزان درس‌نخوان

این مردم مستحق بهترین‌ها هستند و ما موظف به خدمتیم، خدمتی نه از سر منت، بلکه با عشق و نشات گرفته از دل‌هایی که محبت را از سردار دل‌ها به یادگار دارد.

قرارگاهی با تدارکاتِ دلی/ از جان بخشیدن به ۷۰۷ خانه تا جایزه دادن به دانش‌آموزان درس‌نخوان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، برای رقم زدن یک انقلاب فرهنگی دست‌هایشان را به زانو زدند و با تمام قدرت به سوی منطقه عین دو اهواز جاری شدند.

جهادگران قرارگاه جهادی بقیة‌الله، ریشه بحران‌ها را علاوه بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیشتر در فقر فرهنگی دیدند و یاعلی گویان دل به میدان جهاد زدند‌.

سرما و گرما، محدودیت منابع مالی، انبوه جمعیت خانوارهای نیازمند، عدم پذیرفته شدن از سوی اهالی، صعب‌العبور بودن تردد، طعنه، تحقیر و حتی تهدید از موانعی بود که میتوانست آن‌ها را از نفس بیندازد، اما این جهادگران به قدرت مدارا و لبخند برای مردم آغوش گشودند و اتفاقات زیبایی را رقم زدند.

آنچه در ادامه می‌خوانید، گفت‌وگوی خبرنگار فارس با شیخ ذوالفقاری، مسوول این قرارگاه جهادی است، سطوری که در آن به بخشی از انبوه فعالیت‌هایشان پرداختیم:


فعالیت‌هایی که در قرارگاه جهادی بقیة‌الله صورت می‌گیرد شامل تمام مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و اینگونه نیست که محدود به انجام فعالیت‌های صرفا فرهنگی و آموزشی یا تنها سازندگی باشیم، بلکه تمام جوانب را می‌سنجیم و هم‌سو برای بهبود شرایط پیش می‌رویم.

در موضوع ساخت‌‌وساز نیز با عنایت خداوند توانستیم بعد از سیل سال ۹۸، ۷۰۷ خانه را تعمیر کنیم و ۶۸ خانه احداثی را هم به سرانجام رساندیم.

در حال حاضر و با توجه به نیاز منطقه، یک مسجد و یک مدرسه‌ی در دست احداث داریم‌.


در کنار این اقدامات رسیدگی به مسائل اجتماعی خیلی برایمان بااهمیت و ارزشمند بود به همین دلیل در جهت مقابله با بی‌سوادی و امر تعلیم و تربیت نوجوانان منطقه عین دو، برنامه‌ریزی و اهتمام خاصی ورزیدیم.

یکی از کارهایی که انجام شد، رصد یک مدرسه مخروبه بود که از سطح خیابان پایین‌تر و واقعا مشکلات زیادی داشت، چه بسا از جهت سلامت نیز برای بچه‌ها وضع نامناسبی از نظر بهداشتی ایجاد میکرد.

در همین راستا به همت خیرینی که با دعوت قرارگاه پای کار آمدند و با همکاری دوستان نوسازی مدارس الحمدلله ۶۰ درصد از کار ساخت مدرسه پیشرفت کرده و انشالله یک مدرسه ۱۰ کلاس به نام شهدای عین دو در دست احداث داریم که امیدواریم تا چند ماه آینده به اتمام برسد و سال آینده تحصیلی از آن بهره‌برداری کنیم.


همچنین مدیران مدارس به ما اطلاع دادند که بعضی از دانش‌آموزان به حضور در کلاس‌های مجازی و استفاده از برنامه شاد رغبت نشان نمی‌دهند؛ پیگیر شدیم با خانواده‌ها و معلمان صحبت کردیم و جایزه گذاشتیم که اگر دانش‌آموزی در طول هفته فعال و معلم از او راضی باشد به او هدیه نقدی می‌دهیم و الحمدلله این کار شروع شد.

در هفته اول ۱۰ نفر شرکت کردند و الان جمعیت به یکصد دانش‌آموز رسیده است و بنا داریم به زودی از خانواده‌ها و معلمان فعال در این زمینه نیز تقدیر و تشکر به عمل بیاوریم.

شاید روزهای اول مردم منطقه به ما اعتماد نداشتند و برخوردها سرد بود، اما پس از گذشت این مدت توانستیم اعتمادشان را جلب کنیم و در حال حاضر حتی برای رفع مشکلات خانوادگیشان به برادران و خواهران جهادی مستقر در قرارگاه مراجعه می‌کنند و در واقع قرارگاه جهادی به نقطه امنشان تبدیل شده، جایی که به آن‌ها اطمینان می‌دهد در سیل و بالازدگی فاضلاب و تمام بحران‌ها در حد توان در کنارشان می‌ایستد.

این‌ها برنامه‌های اولیه‌ای بود که خدمتتان گفتم، همچنین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی دیگری را هم در نظر داریم که امیدوارم با عنایت خدا و اهل‌البیت موفق به اجرایشان شویم، این مردم مستحق بهترین‌ها هستند و ما موظف به خدمتیم، خدمتی نه از سر منت، بلکه با عشق و نشات گرفته از دل‌هایی که محبت را از سردار دل‌ها به یادگار دارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول