اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نفس عمیق در تبریز قدغن!

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز امروز دوشنبه، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

نفس عمیق در تبریز قدغن!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داود قاسم زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز ، برابر با 134 بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی افزود: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

قاسم‌زاده صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیرضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه  های زیست محیطی را از راههای موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

وی خاطرنشان کرد:  شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/60001/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول