اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دانشگاه آزاد: مدرک این دانشگاه را نمی‌توان جعل کرد/ فریب شیادان را نخورید

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد گفت: افراد به هیچ عنوان فریب شیادان را نخورند، چرا که مدرک این دانشگاه به هیچ عنوان قابل جعل نیست.

دانشگاه آزاد: مدرک این دانشگاه را نمی‌توان جعل کرد/ فریب شیادان را نخورید

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی پیوسته بهمن ماه ۹۹ این دانشگاه از امروز ۱۵ دی ماه آغاز شد.

داوطلبان پذیرش براساس سوابق تحصیلی مقطع کاردانی پیوسته می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنند و پس از مطالعه و کسب آگاهی، در صورت تمایل و داشتن شرایط با  تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

مدرک دانشگاه آزاد به هیچ عنوان قابل جعل نیست

محمد عابدی مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص جعل مدرک پزشکی در این دانشگاه گفت: انتشار این گونه اخبار هیچ‌گونه سندیتی نداشته و به دنبال جوسازی و کاهش احساس امنیت روانی در جامعه صورت می‌پذیرد.

وی با تأکید بر امنیت بالای صدور مدارک تحصیلی در دانشگاه آزاد گفت: صدور مدارک در دانشگاه آزاد از امنیت بالایی برخوردار است و حتی در جلسات پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی، تأکید بر این موضوع بوده که دانشگاه آزاد برای جلوگیری از جعل اسناد و مدارک دانشگاهی به دلیل صدور متمرکز مدارک تحصیلی در سازمان مرکزی و استفاده از اوراق بهادار چاپ شده توسط شرکت معتبر برای صدور مدرک با ضرایب امنیتی بالا، نسبت به سایر زیر نظام‌های آموزش عالی کشور بسیار پیشرو بوده و اقدامات بسیار خوبی در این مورد انجام داده است.

عابدی در ادامه با اشاره به فرآیند صدور مدرک در دانشگاه آزاد گفت: فرآیند صدور مدرک یک فرآیند بسیار پیچیده و دارای پروتکل‌های صیانتی و امنیتی است و در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه آموزشیار این فرآیند تکمیل تر شده و امکان جعل مدرک وجود ندارد.

مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد افزود: افراد پس از پذیرش در دانشگاه با سند پذیرش اخذ شده از مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه امکان ثبت نام در واحد دانشگاهی را دارند و سند پذیرش یکی از اصلی‌ترین ارکان بررسی صدور مدرک در دانشگاه آزاد اسلامی است.

عابدی گفت: براساس فرآیند صدور مدرک، دانشجو پس از پذیرش و طی مراحل تحصیلی در واحد دانشگاهی خود و رسیدن به مرحله فارغ التحصیلی طی یکسری مراحل و بررسی کلیه مستندات تحصیلی در اداره کل دانش آموختگان تأیید و موفق به دریافت دانشنامه می‌شود.

مدیر کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه فرآیند بررسی و تأیید مدرک تحصیلی در سازمان مرکزی بسیار پیچیده است، گفت: در بررسی‌ها تمام نکات آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مورد توجه قرار می‌گیرد. زمانی که مدارک برای تأیید به سازمان مرکزی ارسال می‌شود، اطلاعات به دو صورت فیزیکی و دیتا در اختیار سازمان مرکزی قرار می‌گیرد و توزیع پرونده در بین کارشناسان اداره کل فارغ التحصیلان کاملاً هوشمند و در یک فرآیند اتفاقی رخ می‌دهد و امکان هر گونه تخلف سیستمی را در فرآیند صدور مدرک به صفر می‌رساند.

عابدی با بیان اینکه دانشنامه یا مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد بیش از ۱۵ ملاک امنیتی دارد، گفت: به هیچ عنوان امکان جعل حتی یک مدرک در سیستم دانشگاه آزاد وجود ندارد، چرا که فرآیندهای صدور مدرک جدا و توسط بخش‌های مختلف بررسی و تأیید می‌شود و در نهایت دانشنامه با درج هولوگرام اصلی تحویل دانشجو می‌شود.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد تأکید کرد: افراد به هیچ عنوان فریب شیادان را نخورند، چرا که مدرک این دانشگاه به هیچ عنوان قابل جعل نیست.

عابدی این اطمینان را داد که در صدور مدارک دانشگاه آزاد امکان جعل وجود ندارد. سایت‌ها و مراکز جعل مدرک و افراد جاعل دائماً توسط مراجع ذی صلاح نظارتی و قانونی در حال شناسایی و پیگرد قرار می‌گیرند.

عابدی اظهار داشت: با توجه به اینکه جعل هیچ وقت از دید مراکز نظارتی و قانونی پوشیده نمی‌ماند، افرادی که در دام اینگونه سایت‌ها، مراکز و افراد می‌افتند نیز پس از کشف مورد جعل دچار خسارت‌های جبران ناپذیر خانوادگی، کاری و مشکلات قانونی متعددی می‌شوند.

توسعه و حمایت از ظرفیت‌ها در فضاهای بین‌المللی آثار تحریم‌ها را کم‌رنگ می‌کند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین نشست مجازی شورای هماهنگی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی که امروز با حضور علی خاکی صدیق، معاون آموزشی، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری این وزارت، صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و پاکتچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: توسعه و حمایت از ظرفیت‌ها در فضاهای بین‌المللی آثار تحریم‌ها را کم‌رنگ می‌کند و باعث توسعه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و فناوری می‌شود.

وی با قدردانی از فعالیت‌های کمیسیون ملی یونسکو گفت: منتظر هستیم تا گزارش‌های مدون فعالیت‌های سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در کشور به دست ما برسد تا در طی کردن مسیر از آنها بهره‌گیری کنیم؛ تمام تلاش خود را برای رفع نگرانی‌هایی مانند تحریم‌ها و عدم پرداخت حق عضویت‌ها به کار ببندیم و اهمیت و جایگاه نمایندگی‌ها و کرسی‌های بین‌المللی‌مان را در جامعه نشان دهیم.

وزیر علوم در ادامه افزود: ظرفیت‌ها و فعالیت‌های نهادهای بین‌المللی نباید به شکل پراکنده و منفرد باشد و باید نهادها و مراکز و سازمان‌های بین‌المللی انسجام و همبستگی داشته باشند و از تجربیات به نحو احسن استفاده شود.

وی به نقش سایر وزارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در کنار خود وزارتخانه‌هایی مانند امور خارجه، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و نیرو و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را داریم که باید با برگزاری نشست‌های مشترک با این وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از ظرفیت‌های آنان نیز در بحث فعالیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم و با هم‌افزایی و همکاری با این نهادها و سازمان‌ها از پراکنده‌کاری‌ها جلوگیری نماییم.

غلامی با بیان اینکه در بحث یونسکو و در مباحث فرهنگ، علم و آموزش بیشتر فعالیت‌ها معطوف به وزارت علوم تحقیقات و فناوری است، تصریح کرد: می‌توان با برگزاری نشست‌های مشترک با وزارت آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های مربوطه ظرفیت‌ها را توسعه دهیم به گونه‌ای که فضای بیرونی همکاری با سازمان ملی یونسکو تبدیل به مباحث کلان ملی شود و از این ظرفیت‌ها پشتیبانی کنیم.

وی در ادامه افزود: در بحث جاده ابریشم و کشورهای حاشیه اقیانوس هند در یک فضای رقابتی قرار داریم که باید تلاش کنیم سابقه فرهنگی و تاریخی‌مان را نشان دهیم بدون آنکه به موجودیت کشورهای دیگر در این حوزه تعرضی داشته باشیم و در داخل کشور هم نباید فضایی ایجاد شود که منجر به رقابت‌های محلی و منطقه‌ای شود.

وزیر علوم به نقش هماهنگی ستاد وزارت علوم اشاره کرد و گفت: در وزارت علوم باید نقش هماهنگ‌کننده قوی را داشته باشیم و در فصل مطرح شدن بودجه در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های وزارت علوم استفاده کنیم تا از یک ردیف حمایتی برخوردار شویم تا در فعالیت‌های بین‌المللی نقاط ضعف مانند پرداخت نشدن حق عضویت‌ها را از طریق این ردیف حمایتی پرداخت کنیم. لذا باید از کرسی‌ها و ظرفیت‌های بین‌المللی در این برهه زمانی پشتیبانی و حمایت صورت گیرد.


در ادامه این نشست مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با اشاره به حمایت از وجود این کرسی‌ها و نهادها گفت: فعالیت‌های بین‌المللی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مانند کمیسیون ملی یونسکو مسیر تنفسی را برای ما در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی ایجاد می‌کند و هر چه حضور ما بیشتر باشد مطمئناً نتایج آن نیز بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر چه تحریم‌ها بیشتر می‌شود اهمیت حضور ما در میادین بین‌المللی نیز حساس‌تر می‌گردد، افزود: باید در مورد فعالیت‌های فرهنگی و علمی در سطح بین‌المللی تبلیغات بیشتری انجام دهیم که باعث امیدواری دانشجویان، نسل جوان و اهالی آکادمیک کشور باشیم.

 صدیقی درخصوص نقش نمایندگی‌ها و حضورشان در فضاهای بین‌المللی گفت: تاکید ما بر این است که این نمایندگی‌ها ملی باشند و از همه ظرفیت‌های دانشگاهی کشور استفاده کنند و فقط مختص به یک یا دو دانشگاه نشوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خاتمه خاطرنشان کرد: استفاده از پتانسیل همکاری‌های دانشجویی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، علمی و ورزشی در پروژه‌هایی مانند جاده ابریشم می‌تواند نقش کشور را در دوران تحریم‌ها پر رنگ‌تر کند.

عضویت رئیس سازمان برنامه و بودجه در هیأت امنای دانشگاه‌ها

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون تشکیل هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده را ابلاغ کرد.

حسن روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «اصلاح بند (د) ماده ۱ قانون تشکیل هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی (اصلاحی جلسه ۷۸۲ مورخ 5 مرداد 1395)» که در جلسه ۸۳۴ مورخ ۲۵  آذر 1399 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه در ترکیب هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وزارت علوم و بهداشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و یا نماینده وی، عضویت خواهد داشت.

متن کامل «اصلاح بند (د) ماده ۱ قانون تشکیل هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی (اصلاحی جلسه ۷۸۲ مورخ 5 مرداد 95)» به شرح ذیل است:

مصوبه «اصلاح بند (د) ماده ۱ قانون تشکیل هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی (اصلاحی جلسه ۷۸۲ مورخ 5 مرداد 95)» که در جلسه ۸۳۴ مورخ 25 آذر 1399  شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ 12 شهریور 1399 سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

«۱- متن بند «د» (اصلاحی مورخ جلسه ۷۸۲ مورخ 5 مرداد 1395) به شرح ذیل، اصلاح می‌شود:

د- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و یا نماینده وی.

۲- متن تبصره الحاقی به بند «د» (مصوب جلسه ۷۸۲ مورخ 5 مرداد 1395 شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ابقاء می‌شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول