اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

پیام‌ راهپیمایی عراقی‌ها چه بود؟

دیروز مردم عراق در سالگرد شهادت ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی راهپیمایی کردند. این راهپیمایی ابعاد مهمی دارد اما در همان مسیر یک سال گذشته عراق قابل تحلیل است.

پیام‌ راهپیمایی عراقی‌ها چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس، ابولفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صبح امروز در گفت و گوی تلفنی با برنامه سلام صبح به خیر شبکه ۳ در مورد راهپیمایی دیروز مردم عراق گفت: عراقی ها روز گذشته یک حماسه و رویداد تاریخی را خلق کردند. این رویداد در پیوست با چند رویداد دیگر پس از شهادت ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی بود. پس از شهادت حاج قاسم شاهد بودیم که اولا پارلمان عراق بصورت اکثریت اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد و بعد از آن هم با فاصله تقریبا یک و ماه و نیمی تظاهرات گسترده خروج برگزار شد که نیروهای مردمی عراق موضوع را پیگیری میکردند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: امروز پس از یک سال تعداد زیادی از مردم که ارزیابی های اولیه رسانه‌ای نشان میدهد عدد بالای 2 میلیون نفر بوده است به خیابان آمدند و دوباره بر همان موضع تاکید کردند. این در شرایطی قابل توجه است که در این یک سال گذشته حرف و حدیث در مورد خروج نیروهای آمریکایی از عراق زیاد بود. عده ای سعی کردند رای پارلمان را خدشه دار کنند و عده ای دیگر خواستند این جور بازنمایی کنند که این اتفاق خواسته مردم عراق نیست. اما اتفاق دیروز در همان مسیری بود که پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی رای داده بود. این اتفاق بازتاب زیادی داشت و هم شعارها و هم سخنرانی‌ها در تمام رسانه‌های مهمی که مسائل منطقه را دنبال می‌کنند ضریب خورد.

عمویی در خصوص تحکیم پیوند دو ملت ایران و عراق نیز گفت: پیوند خون شهید شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس که در ساماندهی حشدالشعبی  عراق نقش مهمی داشتند باعث شد پیوند دو ملت ایران و عراق بیش از قبل مستحکم شود. برای کسانی که تحلیل های تاریخی بلند مدت را دنبال میکنند حتما مهم است که اینگونه ببینند ماجرا را که عراق پایتختی است که 30 سال پیش از آنجا علیه ایران معارضه می‌شد اما امروز بعد از 30 سال مردم آنجا به خیابان می‌آیند و در حمایت از شهید سلیمانی که ایرانی است شعار می‌دهند. شهید سلیمانی واقعا متعلق به ما نیست و متعلق به کل جبهه مقاومت است. لذ این اتفاق دیروز جنبه های مختلف داشت که در نوع خود یک حماسه بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول