اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نروژی‌ها پس از 8 سال از همکاری با روس‌ها پا پس کشیدند

پس از 8 سال همکاری و بخاطر فشار آمریکایی ها، یک شرکت نروژی از ادامه همکاری در پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا عقب‌نشینی کرد.

نروژی‌ها پس از 8 سال از همکاری با روس‌ها پا پس کشیدند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، یک شرکت نروژی که 8 سال بود در پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا همکاری می‌کرد، از ترس سیاست‌های تحریمی آمریکا از ادامه حضور در این پروژه عقب‌نشینی کرد.

شرکت بتنورسک وریتاس تأیید کرده است که به خاطر تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا حضور در این پروژه را متوقف کرده است.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده است در راستای تحریم‌های اعمال شده شرکت DNV تمام فعالیت‌های خود در قالب نورداستریم 2 را متوقف می‌کند و تا زمانی که این تحریم‌ها ادامه دارد این تصمیم پابرجا خواهد بود.

شرکت نروژی می‌گوید: ما در حال برنامه‌ریزی برای خروج کامل از این پروژه هستیم. این اقدام پایانی است بر 8 سال همکاری شرکت نروژی با شرکت گازپروم در ساخت خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا است که به خاطر ترس از تحریم‌های آمریکا اتفاق افتاده است.

در حالی که ترامپ قانون دفاع ملی سال 2021 این کشور را وتو کرده بود، سنای این کشور روز جمعه بگونه‌ای به این قانون رأی داد تا وتوی ترامپ را بی‌اثر کند. در این قانون تحریم‌هایی علیه طرف‌ةای فعال در پروژه نورداستریم و ترک‌استریم اعمال شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول