اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نقش علامه مصباح در دوران هجمه فکری و معرفتی علیه انقلاب تاثر گذار بود

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی بی‌نظیر بود، گفت: نقش علامه مصباح در دورانی که هجمه‌های عظیم فکری و معرفتی برای شکستن کمر دین و انقلاب به اوج خود رسیده بود، بسیار مهم بوده است.

نقش علامه مصباح در دوران هجمه فکری و معرفتی علیه انقلاب تاثر گذار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام حسن شجاعی صبح امروز در دیدار با مدیر و اساتید حوزه علمیه ابهر  ضمن اشاره به ارتحال علامه مصباح یزدی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی بی‌نظیر بود، اظهار کرد: نقش علامه مصباح در دورانی که هجمه‌های عظیم فکری و معرفتی برای شکستن کمر دین و انقلاب به اوج خود رسیده بود، بسیار مهم بوده است.
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی را قهرمان بی‌بدیل این دوران عنوان کردند که توانستند انقلاب را از این گردنه سخت عبور دهد و از این رو سال‌ها مورد هجمه و ترور شخصیت ضد انقلاب و معاندین نظام اسلامی و منحرفین و مخالفین خود قرار گرفتند و با ایثار و از خودگذشتگی، حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارند.
وی شخصیت علامه مصباح را شخصیتی جامع الاطراف عنوان کردند و افزود: به غیر از شخصیت و وزانت علمی جهانی و همچنین خدمات بی‌شمار ایشان در تربیت طلاب و شخصیت‌های ارزشی، تالیف آثار ارزشمند و صدها خدمات فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار، ایشان در بعد اخلاقی، عرفانی و سلوک نیز دارای جایگاه بسیار بزرگ و کمتر دیده شده‌ای بودند.
شجاعی ضمن ابراز امیدواری برای جبران خلاء شخصیت ایشان به برکت اخلاص و جهاد این شخصیت ادامه داد: ان‌شاالله  شاهد باشیم تا در ادامه خدمات و آثار ایشان بیش از ایام حیات ایشان موثر در پیشبرد نظام و انقلاب اسلامی باشد.

در ادامه این دیدار  نایب رئیس دوم کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ضمن اشاره به مباحث مطرح شده توسط اساتید حاضر در جلسه افزود: جریان انقلابی کشور و منطقه مدیون حوزه‌های علمیه هستند و در انتخابات اخیر نیز مردم نشان دادند که هنوز هم با وجود تمام مشکلات معیشتی و سختی‌های دوران تحریم، نسبت به ارزش‌های دینی و روحانیت دلبسته هستند.

وی در ادامه رشد و جهش در همه ساحات و شئون حوزه‌های علمیه را ضروری عنوان کرد، تصریح کرد: ارتباط با مراکز نمونه و تاثیرگذار کشوری در راستای رشد و جهش حوزه علمیه ابهر در ساحات مختلف تبلیغی، تهذیبی، آموزشی، پژوهشی و اخلاقی ضروری است.
شجاعی ضمن اشاره به اینکه حوزه علمیه ابهر ظرفیت تبدیل شدن به حوزه تراز کشور را دارد عنوان کرد: ارتباط با مسائل اصلی جامعه و توجه به خروجی‌های کیفی از دیگر ضروریاتی است که مسؤول حوزه علمیه و اساتید باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب و هزینه‌های اداره حوزه علمیه تاکید کرد؛‌ ضروری است تا اقدامات موثری در احیای موقوفات حوزه علمیه در شهرستان صورت بگیرد و در این راستا آمادگی خود را برای پیگیری‌های کلان ملی اعلام کردند.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول