اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی برقراری پرواز اختصاصی تاشکند-اسلام آباد

مقامات ازبکستان و پاکستان در نشستی ویدئویی موضوع برقراری پروازهای اختصاصی بین «تاشکند» و «اسلام‌آباد» را بررسی کردند.

بررسی برقراری پرواز اختصاصی تاشکند-اسلام آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مقامات ازبکستان و پاکستان در نشست ویدئویی موضوع برقراری پروازهای اختصاصی بین «تاشکند» و «اسلام‌آباد» را بررسی کردند.

نمایندگان سفارت ازبکستان در اسلام آباد با «خالد بشیر» مدیر بازاریابی شرکت هواپیمایی پاکستان «Serene Air» و دیگر مقامات این شرکت نشست ویدئویی برگزار کردند.

در این نشست ویدئویی از طرف ازبکستان «الغ بیک اعظم اف» معاون رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری، «جسور بیک چارییف» معاون وزیر حمل و نقل، «مظفر کامل اف» معاون رئیس کمیته امور دینی این کشور شرکت کردند.  

طرفین افزایش تعداد پروازهای هواپیماهای ازبکستان به پاکستان از جمله راه اندازی مسیر «تاشکند- اسلام آباد- تاشکند» را بررسی کردند.  

در این نشست ویدئویی طرف ازبکی گزارشی مبنی بر اقدامات در دست انجام برای افزایش جذابیت امکانات لجستیکی، اعلام رژیم آسمان باز در برخی فرودگاه‌های این کشور به خصوص ارائه تسهیلات برای انجام پروازهای اختصاصی در چارچوب گردشگری را در اختیار همکاران پاکستانی قرار داد.

طرفین همچنین توسعه گردشگری در چارچوب گردشگری زیارتی پس از دوران پاندمی را نیز بررسی کردند.

معاون رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری تجربیات خود را در مورد توسعه گردشگری و تسهیلات اجرایی شده در زمینه گردشگری تحت نظارت رئیس جمهور این کشور در میان گذاشت.

بشیر نیز آمادگی شرکت خود را برای انجام پروازهای مستقیم به تاشکند اعلام کرد.

طرفین در پایان این نشست علاقمندی خود را برای برگزاری منظم نشست‌های ویدئویی ابراز کردند و در مورد تدوین اسناد برای برقراری همکاری‌های متقابل بین دو طرف به توافق رسیدند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2019 میلادی با 5 برابر افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 123 میلیون دلار قرار گرفته است.

پاکستان استقلال این کشور ‌را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول