اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تصاویر اختصاصی فارس از خارج شدن قطار شهری تبریز از ریل

صبح امروز(دوشنبه ۱۵ دی ماه)، قطار شهری تبریز در فواصل سه راهی امین به سمت لاله در منطقه قونقا دچار حادثه شد.

تصاویر اختصاصی فارس از خارج شدن قطار شهری تبریز از ریل

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صبح امروز(دوشنبه ۱۵ دی ماه)، قطار شهری تبریز در فواصل سه راهی امین به سمت لاله  در منطقه قونقا که اخیرا توسط رئیس جمهور افتتاح شد دچار حادثه شده و از ریل خارج شد.

در این حادثه، راننده لوکوموتیو از ناحیه چشم مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز در واکنش به این حادثه گفت: حادثه ای که صبح امروز در یکی از ایستگاه های قطار شهری تبریز رخ داد، خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

بهرام فرهخت با بیان اینکه خوشبختانه قطار خالی از مسافر بوده است، افزود: در این حادثه خسارت مالی جزئی به واگن آسیب دیده شده است که از طریق بیمه جبران خواهد شد.

او در مورد علت حادثه هم گفت: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان قطار شهری در حال بررسی است و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور در 27 آذر چهار ایستگاه شهید باکری، امام حسین (ع)، سالار ملی و نور مترو تبریز با هزینه‌کردی حدود ۷۵۰میلیاردتومان همزمان با پروژه های شهرداری های کشور افتتاح کرد.

گزارش فارس حاکی است، پیش از افتتاح این ایستگاه‌ها خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان جلوی افتتاح ویترینی را بگیرید بر یک سری مشکلات و نواقص‌ها قطار شهری تبریز هشدار داده بود.

در این مطلب آمده بود:  فاز سوم خط یک تبریز فاقد سیستم ایمنی است سیستمی حفاظت اتوماتیک قطار (atp) در مراکز کنترل و طول خطوط  کنترل و ایمنی کامل حرکت قطارها را تضمین می‌کند. این سیستم با استفاده از اطلاعاتی که در طول مسیر از طریق ریل هادی به آن ارسال می‌گردد، قادر است قطار را به‌طور ایمن در مسیر هدایت کرده و از هر گونه خطر احتمالی اعم از شکستگی ریل، حضور قطاری دیگر در مسیر فاصله تا ایستگاه و کنترل سرعت مجاز و غیرمجاز، اپراتورهای مرکز فرمان و قطار را باخبر می‌سازد. 

خط یک مترو تبریز سال‌هاست در دست ساخت است و فعلا برای تکمیل نهایی آن زمان مشخصی در دست نیست. هیچ بهانه‌ای هم  نمی‌تواند مسوولان و شهردار تبریز را مجاز به افتتاح پروژه‌ای کند که مستقیما با جان شهروندان در ارتباط است.



انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول