اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

لغو پروژه نورداستریم 2 توسط آلمان خودکشی سیاسی است

یکی از نمایندگان مجلس آلمان هشدار داد: عقب‌نشینی از اجرای خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا خودکشی سیاسی برای برلین خواهد بود.

لغو پروژه نورداستریم 2 توسط آلمان خودکشی سیاسی است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اسپوتنیک، مقامات آلمانی و بزرگان صنعت این کشور بارها بر اهمیت اجرای خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم 2 به عنوان ابزاری برای تضمین امنیت انرژی این کشور تأکید کرده‌اند چرا که آلمان قدم به قدم در حال تعطیل کردن نیروگاه‌های برق و ذغال‌سنگی خود است.

وال‌دمار هربت، نماینده مجلس آلمان طی مصاحبه‌ای ضمن هشدار به دولت آلمان نسبت به هرگونه عقب‌نشینی از اجرای پروژه نورداستریم 2، گفت: هرگونه پس زدن این پروژه چیزی جز خودکشی سیاسی نیست.

وی تأکید کرد: اگر چه این پروژه گازی نمی‌تواند تمام نیاز آلمان را برطرف کند اما لغو اجرای آن می‌تواند شرایط را برای این کشور بسیار بدتر کند.

وی هرگونه لغو اجرای این پروژه را کاملا غیرمنطقی خواند.

هربت با اطمینان گفت: این پروژه فارغ از اینکه دولت کنونی و دولت آینده آمریکا چگونه رفتار کنند، تکمیل خواهد شد. قرار است چند روز دیگر جوبایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا قسم یاد کند.

هربت بر این باور است فارغ از اینکه شرایط در آمریکا چگونه پیش رود تنها به یک مسأله اتفاق نظر دارند. آمریکایی‌ها اصلا دوست ندارند که شاهد توسعه روابط تجاری و سازنده بین روسیه و آلمان باشند.

به گفته این نماینده مجلس آلمان به خاطر شرایط موجود در بازار انرژی دولت آلمان هیچ راهی جز حمایت از خط لوله نورداستریم2 ندارد وزارت امور خارجه آلمان هم گفته که با روی کار آمدن بایدن هم برلین برنامه‌ای برای تغییر رویکرد خود در قبال پروژه نورداستریم2 ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول