اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ارائه ۴۰۰۰ خدمات مشاوره رایگان حقوقی به نیت شهدای یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به نیت شهدای استان ۴۰۰۰ مشاوره حقوقی رایگان و ۴۰۰ مورد صلح و سازش انجام می شود.

ارائه ۴۰۰۰ خدمات مشاوره رایگان حقوقی به نیت شهدای یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پبش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت که صبح امروز در دادگستری یزد انجام شد، اظهار کرد: ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند در دستورکار دستگاه قضایی است و این خدمات هر روز به جامعه نیازمند ارائه می شود.

وی با اشاره به این‌که طرح یاوران عدالت یکی از طرح های چهل گانه دومین کنگره ملی شهدای استان یزد است، افزود: به دنبال این طرح چهار هزار مشاوره حقوقی رایگان به نیت ۴۰۰۰ شهید استان و ۴۰۰ مورد صلح و سازش انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این‌که در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۲ هزار و ۳۴۹ مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضوری به مردم ارائه شده است، گفت: دو هزار و ۵۵۳ فقره مشاوره رایگان نیز به صورت تلفنی به مردم ارائه شده که به دنبال آن از ورود هزار و ۴۵۲ دادخواست به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

دهشیری با بیان این‌که دستگاه قضایی استان موفق به صلح و سازش حدود ۴۰ درصد از پرونده های خود شده است، تصریح کرد: از جامعه وکلای استان نیز در طول ۹ ماهه ابتدای سال ۱۳۳ وکیل به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته اند.

وی با بیان این‌که ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان علاوه بر کمک به نیازمندان به نفع دستگاه قضایی نیز است، افزود: ورودی دادگستری در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۷، ۳۳ و ۳۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد آگاهی مردم از حقوق قانونی خود را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: مردم با دانش و آگاهی لازم وارد قرارداد های حقوقی و سایر فعالیت های اجتماعی خود شده و باعث می شود راه رسیدگی به پرونده حقوقی آسان تر و هزینه های تحمیلی برای پیشگیری از دعاوی کمتر شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول